|
Тема |
Re: Зимните гуми: тесни или широки? [re: VOLVO 44O GLT] |
|
Автор |
mazda626 (2.0) |
|
Публикувано | 27.11.03 12:24 |
|
|
Хехе, пък аз се чудех защо в Скандинавските държави, като падне сняг масово свалят гумите от моторите и ги приспособяват на колите си - това в кръга на шегата, да не се засегне някой.
Такаааа, значи не съм спец по тези неща но ще пробвам да направя едно изчисление, поправете ме ако греша.
Значи, ако колата примерно тежи 1200 кг., значи на гума се пада по 300(триста) кг., което пък от своя страна значи, че ако гумата е широка 175, на 1(един) см. се пада по 17,143 кг. При другия вариант - намаляме гумата с едната идея на "Господа" т.е. широка е 165 - 18,181 кг./см. Това прави разлика от 1,038 кг.(ЕДИН килограм и ТРИДЕСЕТ И ОСЕМ грама). Значи приблизително 0,3% по-вече тегло се пада на сантиметър от гумата при по-тясните.
Айде сега някой да си разчупи пръстите и да ми обясни, как аджеба влияят тези 0,3% от теглото върху 1 см. в повече при тясните гуми при:
1. Проходимоста .....
2. Спирачния път .....
... и, е ли по-добре да намалим гумите с 1(един) см., като същевременно се увеличи теглото в/у тях с нищожните 0,3%. Ами то по тая логика, увеличения натиск ще се постигне, примерно с поставяне от двете страни на двигателя ... да речем по 1 л. вода.
В спора се ражда истината
|
| |
|
|
|