Моля ви се не създавайте грешно впечатление на хората които четат тука че Shell развалял колите. Shell са бензиностанциите с най-високо ниво на качеството на контрол на горивата. Аз лично ползвам V-Power. Имам пример, миналата година три коли които зареждат от OMV и неможаха да запалят. А ето защо Shell номер едно:
Първото ниво е при приемането на горивото от рафинерията
На автоналивната естакада качеството на зареденото от рафинерията гориво се подлага на още няколко проверки, които Shell България извършва с помощта на фирма SGS - световен лидер в областта на контролните и сертификационни услуги, която работи по договор с Shell от 1998 г. Проверките, провеждани от SGS преди и непосредствено след зареждане на базисното гориво, са за изправност и съответствие на пломбите, с които цистерната пътува през целия път на доставка на горивото, както и за чистота на клетките в цистерната. Текущо се взимат мостри от горивата за допълнителен лабораторен анализ.
Контролът, който Shell упражнява по време на транспортирането на горивата, се осъществява отново на няколко нива. С помощта на тахографи и компютри на цистерните се регистрират всички параметри на движение и престои. Отдел дистрибуция в Shell България планира и има пълен контрол над маршрутите на цистерните и времето за доставки.
Системата за контрол на горивата по време на транспортирането им до търговските комплекси Shell гарантира запазването на качеството при транспортиране, като ликвидира възможностите за нерегламентиран достъп до горивото.
Второто ниво на контрол е при доставка на горивото в търговските комплекси Shell
След като цистерната с базисното гориво пристигне на търговския коплекс Shell, тя се посреща от управителя. Негово задължение е да извърши проверка на пътния дневник на цистерната. На първо място той сверява номерата на пломбите със записаните в дневника и след това разпломбира съответните клетки, от които се извършва доставката. При доставката в търговските комплекси с горивата се смесват добавките, разработени от Shell, които имат почистващ ефект, подобряват изгарянето и осигуряват безпроблемна работа на двигателя.
Преди вливането на горивата в резервоарите на търговския комплекс неговият управител взима проба от тях и я подлага на тест за евентуално наличие на вода или механични примеси в горивото.
Количеството гориво за доставки на други обекти остава пломбирано и продължава към следващото място за доставка. И така до връщането на цистерната в рафинерията, където тя отново минава през контрол от страна на SGS.
Проверките през този етап имат за цел контрол на горивото преди неговото постъпване в резервоарите на търговските комплекси Shell.
Третото ниво представлява система за контрол на качеството, провеждана в търговските комплекси Shell
В търговските комплекси Shell евентуалното наличие на вода в резервоарите за съхранение се следи 24 часа в денонощието от електронни системи за наблюдение, които незабавно сигнализират чрез аларма, в случай че бъде достигнато критично ниво. В такъв слуай продажбите се прекратяват незабавно и се пристъпва към проучване и отстраняване на причините. Критичното ниво се определя така, че дори и при неговото надвишаване да не съществува риск от засмукване на вода от резервоарите.
Shell упражнява и редовен контрол и профилактика на състоянието на резервоарите за съхранение на горивата, които са изградени според най-високите световни стандарти и притежават двойни стени. Почистването на всички резервоари в търговските комплекси Shell се извършва веднъж на три години, въпреки че изискването според държавния стандарт е това почистване да се извършва на десет години. Резервоарите се почистват от немската фирма TSH Tankschutz - Tankreinigung Maik Huck.
Всеки ден управителите на търговските комплекси Shell следят за състоянието на горивото, което постъпва в резервоара на автомобилите на клиентите. Освен електронната система за контрол, която отчита 24 часа в денонощието състоянието на горивото в резервоарите, всяка сутрин управителят взима проба от бензиноколонките за всички видове горива. Той проверява пробите за наличие на механични примеси и тества горивото с индикираща паста за евентуално наличие на вода. Пробите, взети на сутринта, се излагат на специално създадени за целта дисплеи във всеки търговски комплекс Shell, като всеки един от клиентите би могъл сам да провери състоянието на пробите.
Четвъртото ниво са проверките на горивата от фирма SGS
Постоянни проверки на качеството на горивото се извършват от SGS по предварително подготвен годишен график, който обхваща всички бензиностанции и всички видове горива. Този график е неизвестен за управителите и служителите на търговските комплекси, като по този начин се осигурява поддържането на обективна картина за качеството на горивата Shell в цялата страна. Служителите на SGS посещават средно по 23 бензиностанции на Shell в рамките на един месец.
Инспекторът от SGS взима три проби - едната остава на бензиностанцията, втората - в SGS, а третата изпраща за анализ в независима лаборатория - като например лабораторията на Държавната агенция по стандартизация и метрология.
Петото ниво са проверките по сигнал от клиенти
В случай на оплакване или съмнение от страна на клиент Shell отново се обръща към SGS за анализ на горивата. Проверката на зареденото количество се извършва веднага чрез метрологично заверена канта. При проверката за качество управителят взима проба от посочената от клиента бензиностанция и бензиноколонка и предава пробата за анализ в независима лаборатория. Един екземпляр от пробата остава в клиента, в случай, че той би желал да проведе самостоятелно анализ.
Shell България поема ангажимент към своите клиенти да разследва всеки един случай на съмнение в качеството и да предостави отговор на клиента при получаване на резултатите. Процедурата за проверки по сигнал на клиентите дава възможност на всеки клиент да провери качеството на горивото.
Та такива са фактите. Неработя в Shell - спокойно. Ако има желаещи мога да им кажа пък защо Shell V-Power е най-доброто гориво.
Давам газ и карам без спирачаки.
|