|
|
| Тема |
Re: Твърдо ЗА коланите!!! [re: Frysco] |
|
| Автор |
int 27h (T.S.R.) |
|
| Публикувано | 03.02.03 13:38 |
|
|
|
Не го приемай лично това за ладите.. Не казвам че са лоши автомобили, другият ми автомобил е лада 1500, но в момента предпочитам градският транспорт пред него.. Това по-скоро бяха размишления ако бях с ладата какво можеше да се получи, а не конкретно срещу лада.
Има някой неща, които не можеш да отречеш.. (за по-нови нямам мнение) обаче моята е ВАЗ-2103 ' 76... крадена от фиат сигурно 60те години. Тогава на хабер са си нямали от краш тестове, колата не е била целенасочено оптимизирана за такива ситуации. Според мен капака се отваря много неудачно откъм шофьора, дали ще се огъне или не при удара няма чак такова значение, защото механизма който го задържа е прекалено лесен за отваряне.. (съдеики по безкрайните опити да ми откраднат акумулатора от ладата.. и бензина.. еййй не разбраха тиа хора че съм я зае..л тая кола ) Пак казвам, нямам наблюдения върху толкова ударена лада за да твърдя със сигурност че е по-опасно, но с лоигични разсъждения стигнах до този извод, все пак имаш само 1 точка, в която се фиксира капака пред водача, при това връзката е доста слаба поради факта че няма опастност да се отвори от вятъра капака, няма и допълнителни защити като при предно отварящите се капаци. Там освен тази кука, независима от механизма за отваряне, имаш и 2 твърдо фиксирани точки точно по краищата на капака и изглежда много по-сигурна системата (щом казваш, може и другата система да е сигурна).
За коланите: определено е по-зле с фиксирания колан в ладата, много по-тежки хематоми ще се поличат понеже колана няма никаква инерция, единствената му цел е да предпази главата от удар в волана но не и да смекчи толкова удара. Другото неудобство (но и в ладата карах винаги с колан!) е че са много по-неудобни за водача, с тях си като вързан... или ако не си, няма особена полза от коланите. Искам да кажа че не е нужно само да си сложил колана, много е важно той да е достатъчно близо до тялото, да има място колкото да си пъхнеш ръката. Тогава са най-ефективни, ако имаш твърде голям луфт даже може да са опасни.
В ладата не си карах пътниците да слагат колани особено в града, много са неудобни. Но в по-новите коли абсолютно нищо не губиш че си сложил колана -даже помага за по-добрата стабилност при по-динамично каране... Който се е возил в моята кола си е изградил навици да си слага колана.. иначе... удрят си главите в тавана, търкалят се по завоите и т.н.
В подкрепа на мнението си за сигурността на лада ще ти дам няколко статии от mobile.bg...
"След 160 милисекунди пристига линейка със свещеник..."
Воланът се изправя под ъгъл от 90 градуса и прецелва водача точно в челото.
Травмите допълнително се подсилват от силно нагънатия навътре под на автомобила. Педалите се оказват истински капан - изместват се навътре и нагоре и заклещват водача.
Хлабавите предпазни колани изобщо не са му попречили да “забие” глава точно в ъгъла на сенника над уредите на арматурното табло. Набраната кинетична енергия е в такива стойности, че от самото опъване на предпазния колан е гарантирано счупването на половината ребра
за Самара си прав че е по-добре...
Абе да не се случва че и най-добрите системи за пасивна защита не могат да ти помогнат в доста случаи...
За карането си прав, понякога ми се е случвало да търся "тръпката" в шофирането, но онази вечер повярвай не беше така.. Тогава си бях като камикадзе и не ми пукаше за нищо, но като се ударих само за това се благодарих, че никой невинен не си го отнесе заради мен. Знам че не е трявбало да карам в такова състояние, но тогава не минават разумните доводи.
Дано да не дава господ да разберете на свой гръб колко е добра собствената ви кола в краштестовете.....
Crash Test Dummy
| |
| |
|
|
|