|
Тема |
Re: ikonomiq [re: bobi] |
|
Автор |
Maistora (куркудилчик) |
|
Публикувано | 20.12.02 01:13 |
|
|
Двигателя го държиш в такива обороти, при които ти осигурява нужната мощност, за да се движиш с исканата от теб скорост. Ако при това искаш добър тротъл-респонс (кат натиснеш газта, да ускори веднага), избираш по-ниска предавка и съответно двигателят е на по-високи обороти, респ. по-висока мощност. Ако пък искаш нисък разход, поддържаш същата скорост при по-ниски обороти, респ. висока предавка, но се лишаваш от възможността за внезапно ускоряване. Ако оборотите са прекалено ниски (т.е. не е осигурен режим, при който разоплагаш с нужната мощност), вакуумметъра, когато го има, ще покаже малък вакуум (червеното на скалата или ако е градуиран за разход на гориво - към големия разход), ако няма вакуумметър, може да усетиш глъхнене и вибрации, или пък влошен тротъл-респонс, или пък да усетиш, че десният ти крак е потънал необичайно дълбоко върху педала
Разглежданията бяха за равномерно движение.
Гледам и за минималния специфичен разход ставаше дума, не е задължително да е при честота на въртене на максимален въртящ момент, обикновено е при оп-ниска. Например за 412 Ммах е при 3500 1/мин, а Gmin (двеста и нещо грам на конска сила по час) е при 2200 1/мин. В този режим двигателят работи най-евтино, грубо казано.
Проект ДЖУГИ-СПОРТРедактирано от Maistora на 20.12.02 01:17.
|
| |
|
|
|