|
Тема |
Re: Домашен тунинг [re: julys] |
|
Автор |
mladeja () |
|
Публикувано | 06.06.02 22:36 |
|
|
Доста съм чел по въпроса за електронните запалвания и даже на времето си пробвах силите да си направя едно такова по готова схема.На пароструйка му видях сметката намокри се и изгоря.После си купих готово и сега съм с него.Та на теорията до колкото съм запознат и до колкото си спомням за система чукче и наковалня - във всички модели които се предлагат се постига по високо напрежение на искрата за съжаление тока малко пада но като общо мощността е по висока - поне така пишат.Спирам се на транзисторните щото тиристорните наистина дават повече но са добри при двутактови автомобили.Та при транзисторните повишаването на напрежението става за сметка на това че процеса е по бърз а колкото по бързо се прекъсва напрежението на индукционната бобина толкова повишава напрежението на високото напрежение зависимоста не я знам.Има схеми при които се получават пакет от затихващи искри но с обща продължителност на нормалната.Практиката и измерванията показали по добро изгаряне на сместа.И до колкото ми е известно Пловдивския завод за автоелектроника произвеждаше точно от този тип запалвания.Може и сега да ги произвеждат.Всичко това разбира се писах и по нагоре е за по стари автомобили със чукчета и карбуратори без електроника.Не ми се вярва в по съвременните конструкции да има пропуск в запалването - има електроника която подава искрата в точно определения момент и тя е с достатъчно напрежение и ток така че да запали сместа в цилиндъра.Разбира се че всичко това е синхронизирано и с оборотите на двигателя и изходящите газове които се мерят и обработват от ЕИМ който подава сигнали към помпа, инжектори,електрониката която се грижи за искрата - кога да запали сместа. За повишаване на напрежението не ми се вярва да доведе до някакъв осезаем ефект.По бедна смес значи по малко гориво и повече въздух.Да речем с по високо напрежение я запалиш тая смес то тя като е по бедна значи няма да даде по голяма мощност на двигателя.
При мен какво стана с повишаването на напрежението е не до 80 х.в. но все пак се повиши не се чувства чак толкоз правилната центровка на предварението на запалването.Тоест аванса не чука даже и да не съм улучил точно ъгъла на изпреварването.
За направата на подобнонещо тъйкато напрежението е малко по малко от три пъти по високо ще трябва да се сменя бобинаната,кабелите за свещите,няма да ми издаяни и дистрибуторната капачка - може да пробие,за свещите също не е сигурно ако се отворят много електродите им ще се създаде опасност от пробив някъде другаде.Въобще доста неща трябва да се подменят с по стабилна изолация която да понася спокойно повишеното напрежение без да пробие.
Къде чете за тая система?Колко пари искат за монтажа и частите?
|
| |
|
|
|