|
Тема |
И аз. [re: TK3C] |
|
Автор |
mladeja () |
|
Публикувано | 03.06.02 21:47 |
|
|
В предишно и доста обстойно изказване бях описал случай с мен когато имах неприятности от зле подгрят колектор смукателен от което и съответно въздуха или по точен да съв горивовъздушната смес е сравнително студена.
+10 тина градуса беше.Казах въздух по горе не без да искам - 14,5 към 1 е оптимално съотношение за горивовъздушна смес за бензин.Като подгрееш тази единица а вложиш студ с 14,5 кво шъ стане?Кондензиране на горивото даже и за инжикцион и непълното му изгаряне.Всичко е на капчици а ако е по студено на лед.Всичко това ще ти донесе неприятно измиване на масления филм по цилиндрите и бързо износване на двигателя.Да не се забравя че със студения въздух ще се охлажда и той.
Как вървят температурите първо се загряват изпускателните колектори после двигателя след отваряне на термостата и радиатора.Със загряването на двигателя се подгрява и смукателния колектор за да не замръзне горивовъздушната смес.Потока и е доста бърз и точно на дроселовата клапа се получава интензивно охлаждане.
Разбира се че това затопляне от изпускателни към смукателни е малко но все пак температура не се губи.Освен това и вътре в главата са един до друг изпускателни и смукателни канали.
Естествено двигателя е разчетен да работи и зима и лято.Естествено е че екстремните температури както в плюс така и в минус са неприятни.Много топло време е все едно да си загрял допълнително двигателя въпреки охлаждането му и съответно горивовъздушната смес.Та ако си направил компресор и си загрял допълнително въздуха както е в много горещ летен ден да не добре и да се наложи охлаждане но не толкова че температурите да паднат до под 60-70 градуса. Предполагам че до толкова стига при нормално загрят двигател засмуквания въздух.Когато температурата външната е да речем около 40 гр. тя се събира с тази която съм предположил и става по висока от необходимата 100 - 110.А ако е повече.
Иначе за зимата а и пролетта и есента става въпрос когато температурите са по ниски от 25 гр. то бих си сложил допълнителен нагревател под карбуратора който да се изключи когато работната температура стане нормална и с нея и въздуха който двигателя засмуква.Е ако при нагнетяването се получат допълнителни загрявания на въздуха то ще мисля и за охлаждане.
Това ми е мнението прочетено тук там и изпитано практически.
|
| |
|
|
|