|
Тема |
Re: Problem sas zapalvane [re: lvo] |
|
Автор |
DAMON (минаващ) |
|
Публикувано | 08.06.01 01:52 |
|
|
Прочети това по-горе, което ти писах - това, че показва 14В не е никаква гаранция, че акумулатора е добре. Съжалявам, но е така. Дали батерията е разредена по-принцип най-добре се установява с ареометър (или нещо такова се казваше) който измерва плътността на електролита. Ако е добре заредена няма никаква нужда да я зареждаш. Ако на автомобила електрическата му уредба е добре не би трябвало да се разрежда акумулатора - има електроника (или реле) която поддържа зареждането. Може само в един случай да се получи т.нар. системно разреждане на акумулатора - например ако караш на къси разстояния на фарове и за да запалиш двигателя си въртял доста - просто няма време за зареждане. Ако това го направиш няколко пъти батерията може да се изтощи напълно и е нормално явление. Просто те съветвам зимно време ако си въртял много за да запалиш а след това си минал 2-3 км и си загасил мотора да си свалиш акумулатора и да го дазаредиш. Зареждането става както е казал колегата с ток 1/10 от капацитета на батерията - зареждаш докато започне да излизат енергично балончета от електролита. Ако го оставиш повече се получава явлението необратима сулфатизация на плочите и батерията отива на боклука за рециклиране. По принцип при достигане на 14,2 В зареждането трябва да се преустанови. Получи се като лекция . Успех!
______________________
Keep Walking
|
| |
|
|
|