|
Тема |
Има и друг подход [re: Cмoтaн] |
|
Автор |
Santo Modesto (стар клубар) |
|
Публикувано | 06.03.17 03:45 |
|
|
Поне някои реактивни двигатели биват контролирани чрез съотношение на изходно спрямо входно налягане; примерно, Прат и Уитни го използват за някои тяхни двигатели (EPR = Engine Pressure Ratio).
Ако знаеш въздушното налягане пред двигателя, и знаеш агрегатното струйно налягане след двигателя (въздух и отходни газове), и умножиш всяко от тези налягания по площта върху която действа (едното по входната плоскост, другото по изходната), от разликата ще получиш сила (тяга). Ако знаеш скоростта на агрегатната струя при изход от двигателя, ще умножиш тази скорост по силата (тягата), и ще получиш резултат с измервателни единици на мощност. (Забелязваш, както каза Скипаджията, не казвам че това е мощността на двигателя!)
По същия начин можеш да изчислиш "мощността" на ракетен двигател: налягането при изходната плоскост на соплото минус налягането пред двигателя (или в далечното поле около ракетата), умножено по изходната площ на соплото, умножено по изходната скорост на газовата струя.
Заради високите изходни скорости, ще получиш доста завишена мощност. Но за хора които са безпредставни в това поле, и едва са схванали идеята за мощност на двигателите на колите си - и до там разбират от физика - изчислените по-горе "мощности" им дават някакви числа, да сравняват един двигател с друг.
|
| |
|
|
|