Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:26 20.04.24 
Клубове / Наука / Технически науки / Авиация Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Просто казано: опазване на крилете [re: Уoтcън]
Автор Св Скромни (стар клубар)
Публикувано16.11.13 01:47  



Отношението на Совалката към траекторията при излитане е буквално циментирана от позицията на изстрелване площадката. Отношението по време на изкачване, обаче, е замислено да пази крилете (и опашката) от прекалени аеродинамични натоварвания. И Совалката се "извъргалва" след излитане, от отношението насилено от изстрелване площадката към отношението за изкачване.

До колкото си спомням, от начало извъргалването беше при по-висока скорост и по-високо, така че маневрата не бе така лесно забележима от наблюдатели на земята. Май целта беше Совалката да е в стабилен полет, и тогава чрез сравнително скромни отклонения в двигатели сопла да бъде извъргаляна. След като добихме солидна представа за аеродинамиката и тяговия контрол, посмяхме да извъргалваме Совалката в по-ниска скорост, по-близко до погледа на земни наблюдатели. И като че ли чак тогава публиката "откри" маневрата.

За да сведем до минимум аеро натоварванията на крилете, елевоните (контролните плоскости) следваха програмирани отклонения. Всяко облекчение в натоварванията беше ценно - защото Совалката летеше, в траекторни отсеци, много близо до структурните си граници.

За Сатурн 5... Може в някои полети да е имало извъргалване. Външната форма може да е приблизително ос-симетрична (знаем, че не е - но приблизително е), но маса качествата на цялата скачена ракета не са. Типично, маса центърът не лежи по оста. И виждаш как заради аеро натоварванията на стърчащи съставки (не-симетрични външни тунели за контролни кабели, тръби, прочие) и за полет контрол заради несиметричния маса център, току се наложило извъргалване. Примерно Арес 1-Хикс, уж ос-симетричен, имаше извъргалване. Май там основната причина беше несиметричният маса център.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Въпрос към Св. Скромни HeaндepтaлeцaДжo   28.09.13 21:47
. * Re: Въпрос към Св. Скромни Уoтcън   16.10.13 17:10
. * Re: Въпрос към Св. Скромни HeaндepтaлeцaДжo   17.10.13 14:27
. * Re: Въпрос към Св. Скромни Уoтcън   17.10.13 15:00
. * Просто казано: опазване на крилете Св Скромни   16.11.13 01:47
. * Re: Просто казано: опазване на крилете bozho-109952   28.11.16 15:08
. * Re: Въпрос към Св. Скромни ramzes1977   17.11.13 19:47
. * Re: Въпрос към Св. Скромни NEBlRU 1214281r40724161   02.01.17 10:32
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.