|
Тема |
Re: чекай, чекай малко... [re: Lord Ruthven] |
|
Автор |
Aбcoлют (ентусиаст) |
|
Публикувано | 31.05.09 17:15 |
|
|
""въздухът е 90-99% от издуханата маса при турбо реактивните двигатели. (и тягата не се дължи на 1ния процент). "
Абсолютно невярно !!!! Дори при турбо-вентилаторните двигатели на пътническите лайнери не е вярно ! Ако това беше така, свръхзвуковите самолети нямаше да ги има. При изгарянето си, горивото се разпада на въглероден двуокис и водни пари, които са с обем много по-голям от този на горивото само по себе си. (идеята че горивото нагрява и разширява въздуха, просто не знам как си я измислил) . Не че нещо, но коефициента на линейно разширение на въздуха е мизерен!
Ракетните двигатели действат на същия принцип, само че си носят сами окислителя. Просто изгорелите газове са с много по-голям обем от горивото и окислителя ( и съответно същата маса ) при което при излизане от соплото се ускоряват до много висока скорост."
Грешиш точно от разширението на въздуха от повишената температура в резултат на отделената топлина при изгарянето на горивото се получава реактивната сила, разбира се можем да увеличим тягата като пръснем гориво в соплото в изгорелите газове (форсаж), но за да удвоим тягата ще трябва да пуснем много повече от двойно.
И още нещо ако беше вярна твоята идея мазута щеше да бъде най доброто ракетно гориво (защото има най-големи молекули) а не е, най-доброто ракетно гориво е водородът. При изгарянето на две молекули водород с една кислород се получават две молекули водна пара, тоест от три молекули се получават две молекули, ако беше вярно твоето твърдение че "коефициента на линейно разширение на въздуха е мизерен" би трябвало да се свиват след изгарянето.
Да разбира се че изгорелите газове са с много по-голям обем от горивото и окислителя но причината за това е тъкмо по-високата температура в резултат на изгарянето им, която ти пренебрегваш.Редактирано от Aбcoлют на 31.05.09 17:27.
|
| |
|
|
|