|
Тук четем парчета техническа пропаганда, от САЩ, как заводите произвеждащи чаркове за А-380 заявяват: "... гордеем се с нашия А-380 ..."
Когато Аеробус отвориха завода в Уичита, тяхният Личен Състав бил удивен, че за всяка позиция имали между 180 и 280 подали. Тези позиций са доста специфично описани, и да намериш толкова човека да подадат за ЕДНА позиция е доста забележително.
От моя опит, от всеки 100 подали за инжинерна позиция (а за инжинерна позиция говорим към 150 подали! щото нали икономиката цъфти и връзва), около 10 са "професионални подавачи". Това са точно интелектуалци, учили, учили, къде ги пипнеш - все се пишат експерти, без един ден работа извън академичните среди, и то в низши позиций, недостигнали професура. Блъскат резюмета, надиплени с няколко висши образования... Ужас. Около 10 са идиоти, подали за работа въз основа на ключова дума, като "аеро" - и ето ти ти пощаджия, сортирал въздушна поща, подал за работа по Совалка аеродинамика... Около 30 са подали със желание за смяна на професията. И към 50 са подалите с реалистични шансове за получаване на работата. От които, като сметнеш опит и експертизни особености, може би не повече от 5 са реалистични кандидати.
Та напънът на 200 човека за позиция в Аеробус - Уичита значи че поне 100 човека са реалистично способни да работят. И това предполага, че значителна част от подалите са работели в американски аерокосмически фирми. И тези хора се опитват да гласуват с краката си, както се казва. Такива неща карат човек да се размисли...
Та като пишеш "извадиха А-380" - искаш да кажеш нашите американци, или ония, европейците - дето много стържат нервите на баш-патриотарите американци от Средния Запад - които иначе се натискат като луди да бачкат в проклетия европейски Аеробус - щото гордо работят в американски фирми?
Шегувам се, разбира се. В някои неща. В други няма място за шега; то си е за плакане...
|