|
|
| Тема |
Като сме си зачесали езиците... [re: Heaндepтaлeцa Джo] |
|
| Автор |
Cв. Ckpoмни (старо куче) |
|
| Публикувано | 24.01.05 16:54 |
|
|
|
Ако се запецнем да разглеждаме ПЕРКА, правим разрез, и анализираме обтичането му (Жуковски). Перката действа като крило, което подлежи на вдигателна сила - и значи перката "се вдига" във въздуха - което пък, спрямо перката, засмуква въздуха от предната й повърхност, и го избутва от задната... Леле, колко сложно зазвучава всичко, щом трябва да го обясниш с думи! За майтапа, триене на задник звучи като хептем дисертация!
Ако очертаем контролен обем около двигател, всичко е запазване на инерция (моментум, на английски). Работна газ на една стана, тяло на друга. Витлови и ракетни двигатели се свеждат до еднаквост. Останалото са подробности.
При самолетна замисъл, всички двигатели са пакетирани в датна база парчета, парчетата в еднакъв формат и заменяеми в замислителния процес. Кеф ти парче №1, кеф ти №2, или №8 - пробваш и нагаждаш. Динамичните подробности от двигателите влизат чрез жироскопните моменти. Има още съображения (химически състав на изхвърлената работна газ, температура, вибраций, акустика).
Интересна подробност при не-избора на Боинг кункурента срещу Ф-22: самолетът трябва да излита от корабна палуба/писта, както и от сухо ожънато поле. Газ температурата от Боинг самолета, при отвесно излитане, била прекалено висока. Както го разбрахме, това било основна издънка в замисъла. Изглежда е била и основнаТА издънка, освен политическите тарапани.
| |
| |
|
|
|