Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:00 13.11.25 
Клубове / Наука / Технически науки / Авиация Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Пак за конските сили и тягата... [re: ckипaджиятa]
Автор FoulBay ()
Публикувано16.01.05 19:41  



Здравей,

Наистина някои неща са пообъркани, както и други казаха.
Моето мнение също е да се вземат просто дефинициите
на мерните единици от SI (System International ли беше?)
и без тези римски унции и прочее. Ето една страница за
мерните единици
http://mcraefamily.com/MathHelp/PhysicsUnitsSISystem.htm
Напиши ги в книгата, както са приети във физиката.

Като казваш 102 грама сила, уточни, че това е на Земната
повърхност! Теглото на същата маса от 102 грама на Луната
ще е доста по-малко от 1 нютон.

Една грешка. Казваш, "1 джаул = ... 1 ват/секунда ".
Всъщност, 1 джаул = ... 1 ват * 1 секунда .
Умножение, не деление.

За конска сила, кажи просто
"1 конска сила = 745 вата"

------------------------------------------

За силата и мощността.

Казваш
" И най-мощният вентилаторен двигател произвежда нула конски сили."
Не. Защо да не се развива мощност? Това в общия случай не е вярно,
развива се мощност, щом се върши механична работа (която на свой
ред е преместване по сила) за дадено време.

В една друга дискусия на подобна тема в този форум казах, че
застопорен самолет или ракета, която не може да отлепи (било
щото е прекалено тежка, било щото е вързана) не развива меха-
нична мощност. Това предизвика гневна реакция у мнозина, но
си е точно така, ако се отчита само МЕХАНИЧНАТА мощност,
която е свързана с преместване на тялото -- без да се разглеждат
газовете, запратени назад, като механична работа, и т.н.



Въпросът е, защо при механизмите, които се придвижват,
"отблъсквайки се" от средата, като самолет с пропелер например,
се дава стандартно мощността на двигателя, а при струйните
(реактивни, ракети) в характеристиките се дава теглителната
сила?

1) Пропелери. Естествено, теглителна сила има -- ако се сложат
няккави силомери там, където двигателят е свързан към тялото,
ще се измери силата на теглене. Според мен, причината да се
дава мощността, а не тегл. сила е, че силата зависи и от пропелера,
който (смЕтам) не се счита за част от двигателя.

Със сигурност обаче конструкторите на самолета знаят каква е
теглителната сила при даден пропелер!

2) Струен двигател. Силата се генерира от самия двигател и се дава
като характеристика на двигателя.

Ако тялото се движи в среда, която оказва съпротивление, връзката
м-у мощността и силата е W = F x V. Скоростта V се отчита спрямо
координатна система, свързана със средата, а F е силата.

Нямам представа откъде идва това
"Все пак, за общи цели получаваме идея за конските сили като умножим килонютоните по 133,"
Какви са физическите съображения зад това? Не питам конкретно
за конските сили и конкретно за числото 133, а за връзката тяга-
мощност, която не отчита скоростта в момента.

Ако двигателите на 737 развиват 178 000 нютона общо и самолетът
се движи с 850км/ч == 236м/с, развиваната мощност е
42,008,000 вата, което е почти 2 пъти повече от цифрата,
която посочваш.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Пак за конските сили и тягата... ckипaджиятa   23.10.04 12:39
. * Re: Пак за конските сили и тягата... бopдeн   24.10.04 15:00
. * Re: Пак за конските сили и тягата... ckипaджиятa   25.10.04 15:11
. * Re: Пак за конските сили и тягата... бopдeн   25.10.04 18:11
. * Re: Пак за конските сили и тягата... Изyмeн   26.10.04 10:08
. * Re: Пак за конските сили и тягата... Heaндepтaлeцa Джo   26.10.04 13:31
. * Re: Пак за конските сили и тягата... Moss   27.10.04 00:06
. * Благодаря на всички ckипaджиятa   27.10.04 15:40
. * Re: Пак за конските сили и тягата... ME1O9   27.10.04 16:34
. * Re: Пак за конските сили и тягата... Heaндepтaлeцa Джo   27.10.04 18:36
. * Re: Пак за конските сили и тягата... ckипaджиятa   28.10.04 15:08
. * Това за объркване на гимназисти ли е? Cв. Ckpoмни   21.12.04 20:52
. * Re: Пак за конските сили и тягата... Airfan   15.01.05 10:08
. * Re: Пак за конските сили и тягата... Heaндepтaлeцa Джo   16.01.05 01:41
. * Re: Пак за конските сили и тягата... FoulBay   16.01.05 19:41
. * Re: Пак за конските сили и тягата... ckипaджиятa   23.01.05 14:16
. * Re: Пак за конските сили и тягата... Heaндepтaлeцa Джo   23.01.05 15:30
. * Като сме си зачесали езиците... Cв. Ckpoмни   24.01.05 16:54
. * Децата трябва да бъдат учени да мислят. Cв. Ckpoмни   24.01.05 18:13
. * Re: Пак за конските сили и тягата... VanJoe   20.02.05 19:59
. * шофьорчета,ето ви помощ от клуб физика Exhemus   24.02.05 12:46
. * Re: шофьорчета,ето ви помощ от клуб физика koroviev   24.02.05 12:53
. * Да. Cв. Ckpoмни   25.02.05 17:52
. * Re: Да. koroviev   26.02.05 15:51
. * Houston, we have a problem FoulBay   06.03.05 11:01
. * Re: Houston, we have a problem Exhemus   08.03.05 14:03
. * Re: Houston, we have a problem FoulBay   09.03.05 12:52
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.