|
Здравей,
Наистина някои неща са пообъркани, както и други казаха.
Моето мнение също е да се вземат просто дефинициите
на мерните единици от SI (System International ли беше?)
и без тези римски унции и прочее. Ето една страница за
мерните единици
http://mcraefamily.com/MathHelp/PhysicsUnitsSISystem.htm
Напиши ги в книгата, както са приети във физиката.
Като казваш 102 грама сила, уточни, че това е на Земната
повърхност! Теглото на същата маса от 102 грама на Луната
ще е доста по-малко от 1 нютон.
Една грешка. Казваш, "1 джаул = ... 1 ват/секунда ".
Всъщност, 1 джаул = ... 1 ват * 1 секунда .
Умножение, не деление.
За конска сила, кажи просто
"1 конска сила = 745 вата"
------------------------------------------
За силата и мощността.
Казваш
" И най-мощният вентилаторен двигател произвежда нула конски сили."
Не. Защо да не се развива мощност? Това в общия случай не е вярно,
развива се мощност, щом се върши механична работа (която на свой
ред е преместване по сила) за дадено време.
В една друга дискусия на подобна тема в този форум казах, че
застопорен самолет или ракета, която не може да отлепи (било
щото е прекалено тежка, било щото е вързана) не развива меха-
нична мощност. Това предизвика гневна реакция у мнозина, но
си е точно така, ако се отчита само МЕХАНИЧНАТА мощност,
която е свързана с преместване на тялото -- без да се разглеждат
газовете, запратени назад, като механична работа, и т.н.
Въпросът е, защо при механизмите, които се придвижват,
"отблъсквайки се" от средата, като самолет с пропелер например,
се дава стандартно мощността на двигателя, а при струйните
(реактивни, ракети) в характеристиките се дава теглителната
сила?
1) Пропелери. Естествено, теглителна сила има -- ако се сложат
няккави силомери там, където двигателят е свързан към тялото,
ще се измери силата на теглене. Според мен, причината да се
дава мощността, а не тегл. сила е, че силата зависи и от пропелера,
който (смЕтам) не се счита за част от двигателя.
Със сигурност обаче конструкторите на самолета знаят каква е
теглителната сила при даден пропелер!
2) Струен двигател. Силата се генерира от самия двигател и се дава
като характеристика на двигателя.
Ако тялото се движи в среда, която оказва съпротивление, връзката
м-у мощността и силата е W = F x V. Скоростта V се отчита спрямо
координатна система, свързана със средата, а F е силата.
Нямам представа откъде идва това
"Все пак, за общи цели получаваме идея за конските сили като умножим килонютоните по 133,"
Какви са физическите съображения зад това? Не питам конкретно
за конските сили и конкретно за числото 133, а за връзката тяга-
мощност, която не отчита скоростта в момента.
Ако двигателите на 737 развиват 178 000 нютона общо и самолетът
се движи с 850км/ч == 236м/с, развиваната мощност е
42,008,000 вата, което е почти 2 пъти повече от цифрата,
която посочваш.
|