|
|
| Тема |
Това за объркване на гимназисти ли е? [re: ckипaджиятa] |
|
| Автор |
Cв. Ckpoмни (старо куче) |
|
| Публикувано | 21.12.04 20:52 |
|
|
|
Витловите двигатели са отчитани по мощност, защото основният двигателен параметър е двигателя, който движи витлото. Витлото работи на максимална ефикасност с номинален обхват обороти; можеш да смениш двигателя без да сменяш витлото, и това често се прави, стига оборотите да останат номинални. Двигателят не движи самолета; витлото го движи. Изпълнението на самото витло се мери в тяга (функция на скорост), и от умножението на тяга по скорост (типично самолетна скорост) - витлото може да се отчита и по мощност. И да, витлото произвежда мощност, спрямо бутания въздух.
Реактивните двигатели са пряко свързани с витлата си (за разлика от витловите, където двигател и витло са отделни системи). Реактивните двигатели произвеждат тяга (пак функция на скорост), и от умножение на тяга по самолетна скорост - мощност.
За по-лесна употреба в самолетната замисъл, двигателите биват разглеждани агрегатно. Когато замисляш самолет, и избираш двигатели, параметрите които разглеждаш за витлови и реактивни двигатели са едни и същи; типично никой не се интересува от мощност, а от тяга като функция на самолетна скорост; мощността става важна единствено при разглеждане на двигателната функция за тяга спрямо за електродобив и/или задвижване на кабинна вентилация / охлаждане, обикновено за излитане в по-трудни обстоятелства. Разликите между двигателите всъщност са и без това козметични. Реактивният двигател (по-правилно наречен струен, точно превода от английски) е витлов двигател с облечено витло. Задвижването на витлото (бутала или турбина) е подробност; справка струйковите двигатели без обличане, с външен вид на "витлови", а всъщност "реактивни".
Та значи, защо сложнотийте и усукванията?
Двигателната тяга се мери в нютони; двигателната мощност се мери във ватове. Всички други измервателни единици се използват за отчитане пред необразована публика - която в нежеланието си да се образова сама се закопава с конски сили и боклуци.
За сведение, ако вземеш един истински кон, бая ще го претрепаш ако го насилиш да ти произведе 1 конска сила.
Разискването, което си написал, трябва да предвожда изпита по физика на засегнатия материал. Да разделя мъжете от момчетата, както казват някои професори. Който не разбира - съвсем ще се заплете. Който разбира - ще се усмихне, и ще се покефи от агонията на заплетените.
| |
| |
|
|
|