|
Тема |
Re: чекай, чекай малко... [re: bozho] |
|
Автор |
koroviev (begemot) |
|
Публикувано | 20.08.04 17:36 |
|
|
въздухът е 90-99% от издуханата маса при турбо реактивните двигатели. (и тягата не се дължи на 1ния процент). демек масата гориво която минава през двигателя за единица време е много по малка от масата въздух. след като всичко което минава отзад е ускорено - значи всичко е придало някакъв импулс - нали.. това за което отива горивото е да затопли въздуха (като изгори в него) които да се разшири, и съответно ускори (в тясна тръба). турбината и компресора са колкото да поддържат потока назад при нулеви скорости на двигателя спрямо постъпващия въздух. при определена дадена постъпателна скорост няма нужда от тях - и двигателя става правопоточен реактивен двигател, такива има от разработвани още от преди 2рата световна (където, предполагам без да съм сигурен, входното сечение трябва да е по малко от изходното, за да има позитивен баланс на силите в/у тръбата)
при витлата 100% играе роля закона за запазване на импулса, и нищо друго. витлото е крило което се движи на място кръгово- а крилото ускорява (чрез профила си и чрез ъгъла си) въздух надолу (тоест придава му вектор на скороста във вертикалната плоскост какъвто въздухът е нямал преди да срещне крилото)
що се отнася до плувците - (на 20 метра под вода плуващи бруст), ръката движеики се назад ускорява значително повече вода със себе си (назад), от колкото когато се продвижва напред (понеже напред е по хидродинамична от колкото назад). и пак има закон за запазване на импулса.
то въобще - къде няма закон за запазване на импулса? :) кола която ускорява от 0 до 100 кмч, също така ускорява земното кълбо в обратна посока :)
_____________________________
I find it offensive that you find it offensive
Редактирано от koroviev на 20.08.04 17:47.
|
| |
|
|
|