|
Тема |
Ц-5 е положен на несъвместими изисквания. [re: Kx] |
|
Автор |
Cв. Ckpoмни (старо куче) |
|
Публикувано | 25.05.04 23:42 |
|
|
Ц-5, колкото и идиотски да звучи, е бил замислен за операция от (дръж се за стола!) НЕПОДГОТВЕНИ ФРОНТОВИ летища! Говорим структура и колесници които са крайно-отежнени. Приятел на мой колега е пилот в авиолиния, и резервист пилот на Ц-5. Та до не знам коя година, някъде до средата на 1980-те, част от опреснявката по Ц-5 е била маневриране по разорано поле, излитане, кацане, и подобни геройства. Гражданска разработка на Ц-5 е трябвало изцяло да бъде пре-замислена структурно.
Хидравличните системи на Ц-5 са замислени на неприемлив за граждански самолет принцип, с цел хидравликата да смуче течност от централен резервоар, и помпите да блъскат толкова течност обем, че даже при пробив на хидравлична линия, хем линията да тече, хем да има достатъчно течност и налягане да си вършат работата. (Това се връзва със замисъла за фронтова операция.) Къде виждаш граждански самолет да влачи вани с хидравлично масло? Гражданска разработка на Ц-5 практически е трябвало да започне с нова хидравлика. А е много възможно хидравликата вече да е нормализирана и да наподобява стандартната.
И то излиза, че измежду новата структура и хидравлика и колесници, то си е трябвало нова самолетна замисъл! Сега, даже такава ще е по-евтина от изцяло нова разработка, да. Но в онези времена САЩ ВВС са предвиждали огромен обем поръчки за Ц-5, и Локхийд не са и поглеждали към гражданския пазар.
Тя самолетната замисъл е странно същество, и кой как я вижда зависи от гледната точка. Та сигурно можеш да намериш още много и най-разнообразни обяснения защо Ц-5 не достига граждански вариант.
Да добавя: Ц-130, защото е по-обикновена замисъл, бива произвеждан в граждански вариант, Л-130. Самолетът не е много разпространен, но където го ползват (в Африка и други места със скапани летища) той си работи много добре.
Редактирано от Cв. Ckpoмни на 25.05.04 23:45.
|
| |
|
|
|