|  | | 
| 
          | 
              
                | Тема |  Re: Под чие управление? [re: Octagon] |  |  | Автор | ckипaджиятa (Нерегистриран) |  |  | Публикувано | 25.05.04 04:18 |  |  |  | 
        
 Много интересно, Св. Скромни! Бях чувал, че Дъглас били доста патриархално-феодални, но нямах представа чак колко. Октагон, май си прав -- Лонг Бийч никога не подви коляно на Сейнт Луис.
 
 Доколкото помня Доналд Дъглас-старши имал съпруга плюс любовница (с която предпочитал да си прекарва времето), както и много скъпа яхта. Синът му май също си беше поръчал много скъпа яхта. И така яхтите май станали разменна единица в търговията със самолетите им. Преди десетина години един бивш пласьор на Боинг написа бездарна мемоарна книга, в която описва как би-уий (British West Indian Airliines) избрали DC-9-50 след епична борба срещу 737-200 и как сравнително скромно платеният баш-шеф на държавната на времето авиокомпания скоро след това взел да се фука с луксозната си яхта. А пък аз все си мислех, че тия истории са преувеличени.
 
 Интересен паралел с Туполев. Не, че имал метреса и яхта, ама бил "прям" в обноските си, авторитарен и догматичен. Носят му макет на Ту-154, който по замисъл бил без елерони (имал интерцептор-елерони или "спойлерони"). Той го оглежда и пита, "А куда попали элероны?" Обясняват му, че те по-скоро биха паразитирали съпротивление, отколкото да вършат полезна работа. Той се развиква "Идите на хуй! Без элеронами не полетит!" И ония козируват и му слагат елерони. И разбира се, именно елероните са сред ахилесовите пети на първата серия Ту-154. Налага се да ги окастрят и да минат на спойлерони на високи скорости. Това само един пример за Туполев.
 
 
 
 
 |  |  |  |  
 |   | 
 |