|  | | 
| 
          | 
              
                | Тема |  Re: B747 [re: Kx] |  |  | Автор | ckипaджиятa (Нерегистриран) |  |  | Публикувано | 21.05.04 04:17 |  |  |  | 
        
 Боинг първоначално гласи 747 за конкурс, спечелен от Локхийд (С-5 Galaxy) -- тежкотоварен крупногабаритен военнотранспортен самолет. Като губи конкурса фирмата си прави сметката, че вложените пари мож все пак да свършат нещо полезно...
 
 Като конструират Джъмбото през 60-те г. г. приемат, че от 1970-71 г. свръхзвуковите пътнически самолети ще са в строя и към 1980 г. всички пътници по далечните линии ще летят с тях. Аналогия с перките и джетовете от 50-те г. г.
 
 Затова го правят годен за товари. Оттам и цицината -- да може да се товари направо през носа, вместо да завъртат товарите след вкарването им през страничен люк.
 
 Аеродинамиката диктува зализ зад цицината. В него първо слагат "хол" за първа класа -- барчета, ниски кресла и канапета, къси минита и други работи, дето напомнят обещаното за А380... Като улягат нещата след две-три години брутално изхвърлят "холчето" и го натъпкват със седалки по схема 3+3. А след десет години се сещат, че съвсем лесно може да удължат цицината с още 50-60 места (10-15 на сто капацитет) без повечето мъки, спохождащи подобни удължения.
 
 Та така...
 
 
 
 
 |  |  |  |  
 |   | 
 |