Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:11 28.09.24 
Клубове / Наука / Технически науки / Авиация Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: TU154&TU134 [re: Moss]
Авторckипaджиятa (Нерегистриран) 
Публикувано21.01.04 13:01  



А! Отлична тема! И тя, както тая за еластичността, е бая раздута.

Значи историята за подмяната на крилото на първите 120 ли беше, колко ли беше машини е дело на един ирландец. Симпатяга човечец, доста бегло го познавам. Отива той в Русия книга да прай и кое чул, кое разбрал -- хоп, сензация! Така и така, онез дотам осрали работата, че се наложило крилата да сменят.

Фактически, една статия (май поредица от две) в едно украинско списание (в София е, за разлика от мен, не му помня името, ама може би "Авиация и время" -- бройката излезе късно през 2001 или рано през 2002 г.) е много по-точна.

В Института по въздушен транспорт и при посрещането на Андрей Туполев ІІ в Дома на техниката през 1998 г. научих доста повече. Те още през 1972 г. знаели, че първоначалните крила не са достатъчно яки и са запланували смяната. Не на "крилото". На _обшивката_. И то само на части от нея. И то само на части от долната обшивка. Което пък, колкото и да е срамно, е доста добре познато в практиката. Например, същата история с Боинг 707 през 1963-65 г и с Трайдънт 3В (и то бая естерестемес, че инак щяха да се разпаднат) през 1977-78 (в последния случай сменяха и задния надлъжник, ако се беше скапал, както и геометрията на накрайника, че и настройката на клапите...)

И тая крушка има опашка. Още някъде през 1966 г. рекли на Дядя Ту, че на Ту-154 не му трябат елерони -- само вреда ще му носят, тъй като (а) ползването им при 900км/ч усуква крилото; (б) по тая причина току елеронният закон взел, че се обърнал на по-високи скорости и тогаз яла, че гледай сеир (позната история; боингите затуй имат скоростни елерони вътре и бавни такива по-навън); (в) съзават сума еси паразитно съпротивление.

А Ту, нъл бая консерва падал, не ще и да чуй. Та турнали елероните както си му е реда и -- още след първите 26 бройки се наложила доста сериозна доработка за тяхно скъсяване и за преправяне на външните интерцептори в интерцептор-елерони (първоначалното предложение било именно за такива и-е-та -- "спойлерони").



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* TU154&TU134 TU154   13.01.04 11:12
. * Re: TU154&TU134 FoulBay   14.01.04 00:32
. * Re: TU154&TU134 TU154   14.01.04 13:13
. * Re: TU154&TU134 lvanFL   14.01.04 15:46
. * Re: TU154&TU134 bsb_2   15.01.04 10:13
. * Re: TU154&TU134 FoulBay   15.01.04 12:23
. * Re: TU154&TU134 Tanuco   30.01.04 14:30
. * Re: TU154&TU134 ckипaджиятa   21.01.04 01:37
. * Re: TU154&TU134 Moss   21.01.04 11:48
. * Re: TU154&TU134 ckипaджиятa   21.01.04 13:01
. * Re: TU154&TU134 ckипaджиятa   21.01.04 13:26
. * Re: TU154&TU134 ckипaджиятa   21.01.04 13:46
. * Re: TU154&TU134 slice   21.01.04 22:37
. * За ТU5 varban   21.01.04 23:00
. * Re: TU154&TU134 varban   21.01.04 23:10
. * Относно Ситроена ;) nikie   24.01.04 21:57
. * Re: TU154&TU134 Country Gent   24.01.04 10:32
. * Re: TU154&TU134 Moss   24.01.04 13:26
. * За пътническите бомбардировачи :) varban   24.01.04 23:51
. * Re: TU154&TU134 nikie   24.01.04 22:02
. * Re: TU154&TU134 ckипaджиятa   25.01.04 04:31
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.