|
Тема |
Отговор [re: onufriii] |
|
Автор |
File99 (Оперативна 1ца) |
|
Публикувано | 18.06.03 17:10 |
|
|
Mig15
…Очаквах отдавна точно този въпрос…
Като се направи строго обективна съпоставка, от двата самолета Миг 15 е по-маневреният, по-добре въоръженият и по-надеждният на попадения. Установеното въоръжение на Миг 15 включва освен две 23мм оръдия и едно 37 мм тежко авиационно оръдие(макар и с 40 заряда), което само с едно единствено точно попадение разполовявало на парчета американският си противник Ф86 Сейбър. Аз лично поне не знам и не съм чел западен самолет да има такъв калибър авиационно оръдие, за сравнение оръдието “Вулкан” инсталирано на Ф4 Фантом е 20мм(макар и доста скорострелно), а например легендата Миг 21 е снабден с 30 мм оръдие. А като става въпрос за живучест, на приземили се Миг 15 са документирани над 100 единични попадения от Сейбъра, без самолета да бъде изваден функционално от строя, докато американската машина съвсем не може да бъде похвалена с такава издръжливост. В хода на Корейският конфликт(1950-1953г.), американските пилоти с основание са отказвали да излизат на въздушен бой и преди появата на Сейбъра не са имали сериозен шанс да противостоят със старите си щайги от Втората световна война срещу превъзходящият ги реактивен самолет(изключая най-близките боеве, при който маневреността е на страната на витловата машина). По официалната статистика са свалени три пъти повече Ф86 Сейбър, отколкото Миг 15, но на конкретно точни цифри в момента не мога да се позова. Ако паметта не ме лъже ставаше въпрос за триста и кусур мига на хиляди двеста и кусур Ф86 - при всички положения се касаеше за впечатляваща разлика в полза на съветският изтребител.
Съществен недостатък на съветската машина е отсъствието на климатична система, което води до изпотяване на стъклата при рязко снижаване - факт, които умело е използван от по-опитните американски пилоти, които са имали такава система в Сейбъра. Американската пропаганда лъже и по ден днешен относно ефективността на Ф86 като се мъчи да прикрие загубата на американските ВВС в небето над Кореа.
Не трябва да се забравя обаче, че Миг 15 е строен изцяло въз основа на откраднати от Нацистка Германия чертежи, в това отношение само вземете за пример немският Фоку-Вулф Та183 Хакубейн, които е почти едно към едно на външен изглед с Миг15, а двигателят на руският самолет е по лиценз на Росл-Ройс любезно предоставен от англичаните през 1947г. - факт, който води до голям дипломатически скандал няколко години по-късно, когато първите американски пилоти срещат шокирани новата прогресивна машина, която сее смърт и разрушение в небето `над Кореа..
|
| |
|
|
|