Айде и още едно мнение
Двигателя 2.0 115 коня май е най-добрия избор за това купе - не харчи прекалено много и не е спънат. Има малко по-високи разходи за данъци (над 100 коня нямаш отстъпка за катализатор). Ако си намерил читава кола - ТОВА Е КОЛАТА!
Комбито - преди да вземеш колата я покарай малко, за предпочитане по не-много равен път и се заслушвай за шумове - трябва да няма такова нещо, по дупките да минава без притракване, притропване и т.н.
Цената - аз си взех в края на август такава кола, но двигателя и е 1.6, 100 коня. Малко е слаб, или по-точно, за да не се мъчи са сложили скоростна кутия с по-къси предавки. Е точно това мене не ме кефи - на 120 е не на 2900 оборота, а някъде към 3500 и съответно в купето се чува шума на двигателя. За къси разстояния даже е готино, обаче на магистрала предпочитам да ми е по-тихо... Моята кола е само с предни ел. стъкла и няма АBS, това и е разликата с тази, която мислиш да купуваш. Има 1 кусур - леко е жулната задната дясна врата, вероятно на някой паркинг. Цена - 6200. Сега, ако добавим ДДС за 15 коня отгоре (15 х 6 х 1.70 = 153 лева), плюс още нещо за АBS-а, разумна цена ми се вижда 6500 някъде, но напоследък цените може и да са се посмъкнали, не знам... Разбира се, ако колата е перфектна отвсякъде и много си я харесал - нямаш грижи да си я вземеш и за 7000, но преди това се увери, че няма никакви забележки и проблеми.
Още малко груби сметки:
Ако дават читави зимни и/или летни гуми - около 100 лева на гума (нова) => по 50-ина лева на парче в цената;
Ако я взимаш от приятел (добър) и е със сменени консумативи - 100-ина лева в цената;
Номера - 35; Еко такса - 100 лева;
Газова уредба (по-добре да няма) - 300 някъде, ако ше слагаш нова идва към 650;
И т.н.
Какво да гледаш - по принцип стандартното при купуване на кола на старо - състояние на двигател (дано не са го мили - да е сух и без следи от масло,пали добре студен и топъл, без газ, отзад не припушва, държи стабилни обороти, не прекъсва при подаване и отнемане на газ, термостата дали е ОК, дали се пускат вентилаторите на раздиатора и после дали спират като смъкнат температурата, като заработи климатика работят независимо от температурата), заслушай дали не бучи бензиновата помпа - ако да, начи е пътник, нова е към 250-300 лева (BOSCH), трансмисия - леко превключване на скорости, карета ОК и т.н., спирачки - АBS работи (тест драйв), ръчната държи, няма странности в поведението на колата, купе - гледай внимателно за следи от удари, пребоядисване (особено ако е много лъскава боята), фаровете и мигачите дали са еднакжи, да няма спукани стъкла или вода я във фар, я в мигач, Огледай печатите по стъклата дали са с четирите кръгчета, ако не са - някое е сменяно... Задната врата дали се вдига лесно и дали стои в горно положение, дали всичко работи - електрики, климатик, чистачки и т.н. Останалите врати дали е отварят и затварят леко и без блъскане. Тапицерията на седалките как е - дупки от цигари, на шофьорската седалка - да стои опъната и да не е разръфана откъм вратата, задните седалки трябва да падат, подглавниците се вадят. Виж парното бачка ли добре (на 4 степен не трябва да духа по-хладно от на 2-ра), духа ли през духалките/в краката/към стъклата. Работят ли всички крушки (на таблото, бутоните над касетофона, копчетата за стъкла/огледала), подгряват ли се огледалата и задното стъкло.
Загледай хидравликата на волана - да е без течове, нивото да е ОК. Да няма шумове като въртиш волана (пълен ляв - пълен десен)
Добре е климатика да не е поставян допълнително (на резервоарчето за фреона има лепенка на Ауди, май беше жълта с не помня вече какъв текст).
Абе изобщо - ако видиш следи от каквито и да е промени от оригиналната конструкция си имай едно на ум, че може да не са направени както трябва...
А, още нещо - аз лично предпочитам да правя ремонти по двигател и окачване (не основни разбира се), отколкото по купето - частите за него са доволно скъпи (оригиналните), а обикновено другите не пасват точно, което ме дразни...
Приблизителни цени (за моя двигател, но мисля, че са близки):
маншонче на скоростния лост - 10 лева, кожено
накладки, предни, комплект - 75 (АТЕ), има и по 50-ина, има и по 35
ангренажен ремък - 15 (Gates)
обтяжна ролка за него (INA) - 25
въздушен филтър - май към 15 беше
маслен филтър - 8
масло - 3 литра
горивен филтър - 25
филтър за купето (обикновено е много запушен) - 21
Засега се сещам толкова, ако има нещо - свиркай
|