|
Тема |
Колата по принцип няма значение: [re: keksy] |
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
|
Публикувано | 21.09.03 20:56 |
|
|
Механичен ижекцион - няма компютър (ECU). Бензиновата помпа помпи бензина, а един механичен регулатор на дебит докарва количеството в зависимост от положението на педала на газта , оборотите и т.н. Малко като дизел... Горивото се пръска в колекторите върху клапаните чрез разпръсквачи... Първият вариант на инжекцион. Доста е надежден, затова има ауди 80 92 г. с него. Икономията на гориво в сравнение с карбуратора е малко съмнителна, ама поне върви повече.
Пълна инжекция - многоточково впръскване, контолирано от компютър. Варианти - дюзите пръскат всяка преди всмукване на конкретния цилиндър, по двойки 2 пъти на такт или всички заедно (последното е пълна моноинжекция:)))...
Моно инжекция - ефтин заместителна пълната. Изглежда като карбуратор и си е карбуратор, само че функцията на жигльорите се изпълнява от ECU и 1 дюза над дроселовата клапа. Слага се обикновено на малки двигатели. Голямо време за реакция след натискане на педала на газта - е далечко е дюзата все пак... Пример - Опел Вектра 1,8 моно 90 коня и Опел Аскона 1,8 пълна 115 коня - последната е просто самолет и гори почти еднакво с моното...
Ако бъркам - поправете ме - в спора се ражна истината!
|
| |
|
|
|