Да поясня, че цената от 63000$, която цитираш, е без никакви taxes, fees, delivery charges и т.н.. Реалистично приеми, че трябва да платиш минимум 70,000 $. Предполагам, че цитираната БГ цена включва всичко гореизброени неща.
Първо за разликите в цените на новите коли.
В Европа, включително в БГ, има аксцизи, които нарастват лавинообразно с увеличаване на обема на двигателя. Затова най-малолитражните немски коли, които се продават и от двете страни на океана (в случая това ще са оборудваните с 1.8T двигателя на VW i Audi) струват горе-долу еднакво (понеже американските мита са пренебрежимо малки).
Колите с голям двигател (в случая Ауди А8) имат голям аксциз в Европа. В Америка такъв няма - има само някакъв смешен luxury tax, който не може да се сравнява с европейския аксциз. В Европа ДДС-то е от 16% нагоре, докато в САЩ и някои части на Канада е 7-8% и по-малко.
Освен това за България допълнително утежняващ цените фактор е малкият обем на продажбите и съответно голямата надценка, която е принуден да слага дилъра.
В резултат на всички тези фактори просто няма, или аз поне досега не съм видял, нито една нова кола (еквивалентно екипирана, разбира се), която да е по-скъпа в Канада или поне на същата цена, отколкото в Европа. Разликата е особено шокираща при големите двигатели. Това за европейските коли. За американски в Европа и дума не може да става, те се облагат с ужасни мита ( и аксцизи), и са много по-скъпи от европейските коли в същия клас. Същото, но в по-малка степен, важи за японските.
Сега за старите коли. Когато говорят, че "колите в Европа са по-евтини", това е вярно само за стари коли. Причините са няколко. Първо, обикновено се сравнява цената на един стар Голф в Америка и Европа. В Америка е по-рядка кола и като такава пази цената си на старо. В Европа е най-масовата кола и има статута на Chevy Cavalier по отношение на exclusivity (на качество е по-добра). Съответно наводнен пазар на стари Голфове => значително по-ниски цени, горе-долу като цените на старите американски коли в Америка. Мен за това ми е особено смешно, като чуя поредния българин в Америка да се оплаква колко по-евтин бил Голфа в БГ. Най-логичното нещо, което можеш да му кажеш, е че ако има мерак за стар Голф най-добре е да си е седял в БГ . Освен това в EU сега май налагат още някакви данъци за рециклиране, които целят да направят по-неизгодни (съответно по-евтини) старите коли.
Вярно е, че в Европа и луксозните стари коли може да се купят по-евтино. Тук вече зависи от конкретната марка. Но най-важно е как е доставена дадена кола. Примерно в България, колкото и да не е приятно, е голям пазар и транзитна зона за крадени коли от цял свят. Те няма как да не са евтини.
|