|
|
| Тема |
Re: [re: bLaf] |
|
| Автор |
Lillie (~passing by~) |
|
| Публикувано | 08.04.08 15:29 |
|
|
|
Blaf, честно казано, и аз не разбирам какво искаш да кажеш в последния си пост, сиреч в този
За какво "смесване" говорим?
Западните астролози използват тропически зодиак, индийците работят със сидералния. Дотук е ясно.
Но правилата от индийската астрология трудно биха могли да се приложат адекватно в един построен и разглеждан според каноните на западната астрология хороскоп. Нито пък концепциите и начинът на тълкуване, стоящи в основата на западната астрология, биха могли да се пренесат в индийската.
Какво означава, например, "силно изразено" Слънце? Вероятно в западния хороскоп то ще има някакви достойнства - есенциални и акцидентални, в съчетание с някои аспекти. По този начин можем да правим заключения не само за тонуса, виталността на родения, а и да му "припишем" и някои психологически характеристики (същото важи и за всяка друга планета).
Във ведическата астрология една планета също може да има повече или по-малко достойнства, както например, и една планета в падение да "закърпи" положението благодарение на нееша йога. Или, да речем, малефик става бенефик и vice versa, ако отговаря на определени "условия".
Но има едно голямо но. Силата на планетите в индийската астрология не се свързва с конкретни психологически характеристики. Защото всеки опит да категоризираме дадено нещо чрез неговото "психологизиране" се пречупва през призмата на ценностната ни система, на нагласите, на светоусещането...
Основната разлика между индийска и западна астрология се съдържа в това, че джьотиш не се опитва да те промени, целта тук е да се хвърли повече светлина и разбиране върху избрания от душата и респ. човешкия индивид път за развитие. Докато астропсихологията борави с нива на проработка, нива на интеграция, проекции, блокади и т.н. и нейната цел е да ни "накара" да осъзнаем дадено нещо и да го променим - уж за наше "добро", ако приемем, че всичко на този свят е относително.
| |
| |
|
|
|