|
Тема |
3D планетариум в реално време! |
|
Автор |
Pixel (Вогон) |
|
Публикувано | 16.02.02 20:56 |
|
|
За любителите звездобройци, а и за онези с по-мощни PC-та и видеокарти, горещо препоръчвам напълно безплатния три-измерен космически симулатор в реално време Celestia. Точи се оттук:
Той включва симулация на всички планети, сателити и микросателити, на по-големите астероиди и дори на Mir, ISS, Hubble. Обектите са правени с 3DSMax и текстурите са със сравнително добра резолюция. Въведени са също над 100 хил. звезди от местия куп в ръкава, като реални 3D обекти с техните координати, размер, цвят, светимост и предполагаема планетна състема. Най-зашеметяващото нещо в симулатора е навигацията и възможността за забързване на времето напред и назад. Може да летите докъдето си поискате и да гледате небето в произволна посока от произволна точка. Може да проверите как изглежда изгрева от повърхността на Марс или как изглежда съзвездието Орион, погледнато от Сириус например, а може изобщо да напуснете галактиката ;). Навигацията на камерата е лесна, когато се разучи ;) - follow object, sync-orbit, track-selection.
Поради многото екстри-спец ефекти, в началото си мислех, че симулаторът не е точен и е за детска забава, но се оказа, че той е толкова точен, колкото и другите ми познати програми-планетариуми. Например успях да симулирам затъмнението през 1999 - паркирах си камерата на Земята в района на Шабла, посочих датата и часа, насочих камерата нагоре и .. гледката ми навя носталгия ;)
Изобщо това е едно впечатляващо OpenGL приложение, в сфера, различна от Quake ;). Но гълта ресурси - когато "запаля" максимален брой звезди (~100000) моето PC - Celeron 1120Mhz + Geforce2GTS започва да диша тежко. Ако нямата видеокарта - 3D ускорител, не си губете времето за точене.
На сайта на тези пичове има и добавки - нови обекти и модели. Ако ви интересува как летят в момента Mars Global Surveyor или Odyssey , може да ги прикачите към програмата.
---------------------------------------------------
God is Real unless declared Integer!
|
| |
|
|
|