|
Тема |
Re: Издирване на по-лесен, по-удобен път... [re: aлkи] |
|
Автор |
zelin (непознат
) |
|
Публикувано | 06.05.09 03:42 |
|
|
Привет, Колеги!
Позволявам си да пиша във V.I.P техническия раздел с надежда да ми помогнете за проблема, който сега ще ви опиша и който не бе открит въпреки многократно ходене по диагностични стендове.
От известно време търкалям Сеат Ибиза`97 1.6 101кс. двигател с код AFT (слага се на всички сеати, VW-та, че дори мисля и на Ауди) версия GTI.
Проблема е че двигателя вибрира (направо тресе) на празен ход от около 850-900 об/мин. Над 1000 оборота си работи и движи перфектно и така ... след едноседмично ходене по диагностика - резултата е следният: Намери познат и закарах колата в Аутотеххника за диагностика; след час и половина тестове ми изкараха 10 страници диаграми и казаха че абсолютно всичко е ОК и единствено предположиха че е от кабел на свещите. Нямало какво друго да е, защото всички показатели били в норма.
Отивам при мой добър приятел отново с диагностичен стенд - проверява и той всичко и казва, не е от кабел - най вероятно е от Ламбда сондата, защото като откачи гърнетата и колата си заработва ОК. Ама ламбдата е цифра и затова ме прати при негов познат пак на диагностика за да провери със сигурност. Отивам аз при третия диагностик - мери той, гледа, почесва се, вика "не е ламда, но незнам какво е. Всичко е в норма, диагностиката не дава грешка никъде". Трябва, казва да ми я оставиш за цял ден и да я разкостя да проверя всичко Аз изпаднах в ужас, пих една бира да се успокоя и си тръгнах.... Разказвам после на един друг мой познат, също майстор. Той казва, щом не е по електрониката, значи проблема сигурно е механичен. Най-вероятно изпускателните клапани не затварят добре в ниските, вследствие че вероятно колата е карана с лошо гориво или дълго е карана с предварение на запалването (или нещо такова беше). Аз пак изпаднах в шок.
Не знам какво да правя вече Не че толкова пречи това тресене ама е неприятно. Един познат казва накрая "абе тя да е е със спортен вал, щом на ниски прекъсва така?!" Чак път толкоз не ми се вярва ама не знам вече, щом диагностиките нищо не показват - и то не една а цели 4!
В крайна сметка аз си мисля (като неспециалист) че или работи на прекалено ниски обороти или има скъсан тампон на двигателя (макар и не видимо) или е наистина Ламбда сондата! Най-вероятно за мен е, че може да е ламбдата въпреки диагностиките, защото снощи ходих малко "да я поразтрия" на Бояна и забелязах следното: в ниските до 3000 об. не върви много-много; после се отпушва, изстрелва се и щом стигне 5000-5200 об. изведнъж забива, все едно съм върнал газта. И така всеки път (интересното е, че преди диагностиките тоя проблем със забиването след 5000 об. го нямаше).
Значи преди да взема тоя Сеат, карах една Вектра А, 2.0 16в (150кс.), ламбдата беше прецакана и правеше по същия начин - щом удари 5000-5500 об. и забива. Смених ламбдата и се оправи всичко. Обаче при нея не тресеше на празен ход?! Затова искам да съм сигурен дали е ламбдата, преди да я сменя (все пак не е малко пари).
Та, не знам ... направо че чудя какво да правя
Моля ви, дайте някакви идеи от какво е или при кого да отида за да се реши проблема ...
|
| |
|
|
|