|
Тема |
Re: BMW - газ [re: BRC] |
|
Автор |
nqkoi1 ® (плямпало ®) |
|
Публикувано | 21.05.09 23:41 |
|
|
И в двата агрегата става промяня на фазите на газоразпределение(момента на отварянето на клапана-VANOS,и момента и хода на отварянето-VALVETRONIC) в процеса на работа на двигателя.
При 206S4 VANOS-а, това става чрез изместване на разпределителния вал спрямо коляновия вал(изместване на фиксираното им ъглово положение,
невъзможно при стандартните ДВГ)чрез много прости зъбни колела с наклонени зъби-съответно вътрешни за ангринажното зъбно колело и външни за разпределителния вал за първи път приложено на агрегата на Алфа Ромео TS ,върху които се въздейства чрез хидравличен механизъм.
При VALVETRONIC се използва електромоторче(от него се получават тези характерни издатини на пластмасовите капаци на двигатела на Е65)което премества лостова система чрез която гърбицата на вала действа върху клапана. И при двете системи се получава по-плоска крива на въртящия момент, по-малък разход и по добър отклик на двигателя.При по-новата(Valvetronic)дори е премахната дроселовата клапа.
BMW, Porsche, Audi , , Mercedes всички накуп използват на Тойота принципа (не че е на Тойота, но е такъв тип), само въртят разпределителните валове и променят фазите:.
BMW имат Valvetronic, който регулира и отварянето, хода на клапаните.
Но там системата не е като Хонда с двойни гърбици на разпределителните валове, а променят кобилиците, един вид регулират хода на клапаните, така че гърбиците да ги задействат по-късно и по-малко. По този начин могат да направят дори двигател без дросел, като регулират колко да отварят клапаните. Така се намаляват и загубите по засмукване (вакуум)
Но недостатъка на BMW Valvetronic, че профила на вала е един и същ, и за ниски и за високи обороти. Но с въртене на валовете, постигат добри резултати.
Не питаи старо,а патило.
Който не може да си купи FERRARI,си купува ALFA ROMEOРедактирано от nqkoi1 ® на 22.05.09 02:28.
|
| |
|
|
|