Колеги,
не мога да си обясня как така свещите ще се обледеняват.Каква е причината? Газта ли? Едва ли ...при -20 и атмосферно налягане ще е в абсолютно газообразно състояние. При тази температура, при тези условия единствено водата може да се обледени, по-точно казано, влагата във въздуха. Но дали ще е на бензин или на газ, въздухът засмукван в цилиндрите е един същ, значи и при палене на бензин свещите би трябвало да се обледеняват и паленето да е невъзможно. Но..... историческите факти говорят друго, дори прословутият ЗИС-5 при -40 е палил на бензин и то не със стартер, а с манивела:) интересно как ли? Изобщо,защо само свещите ще се обледеняват(предполагам електродите им), с какво са превилегировани пред горивнните камери или обратното ...
...и още нещо...моята уредба е най-обикновена, превключвателя за вида на горивото... също.При отрицателни температури изобщо не съм правил опити да паля директно на газ и защо да се опитвам, след като зная, че и при топло време (студен двигател) на газ паленето е малко по-трудно.
Затова паля на бензин, малко изчаквам да загрее,т.е. движа се известно време на бензин (пък и за наработка на инжектора, да не клеяса от стоене:), после "цък" в движение на газ. Забелязал съм, че в студено време на газ, докато се нормализира работата на двигателя (докато загрее) минава доста време, не съм засичал, но повече от 3-4мин. В този смисъл не разбирам :)
..какъв е смисълът да се правят такива кратковременнни преходи от 3-4 мин и то изминати винаги със студен двигател.Известно е, че при едно пускане, запалване на студен двигател, се получава такова износване, равняващо се на осемчасова непрекъсната работа при загрял двигател. А какво ще е износването при отрицателни температури,когато маслото в картера е като желе:),а хлабините в следствие свиването на разните железарии извън всякакъв допуск.....имайки предвид това, после да не си задавам въпроса "защо стана така :)" бих повървял пеша
|