|
Тема |
Газов инжекцион |
|
Автор | Pif $ (Нерегистриран) | |
Публикувано | 24.07.05 21:39 |
|
|
Здравейте пичове.
Много съм разочарован от изделията които се предлагат на нашия пазар с името "Газов Инжекцион". До тук съм видял 2 изпълнения и от двете съм ужасно недоволен.
Вариянт 1. Така наречените руски уредби. Една тръба в която се загрява газта и един клапан електрически. Освен това и един вакуумен клапан. Общо взето - няма кой знае какво по добро от изпарителя. Взима сигнала от инжекциона който е в повечето случаи неакуратен.
Вариянт 2. Газта минава през един "изпарител" образно казано. Устройство което загрява газта и я подава на група клапани с налягането на бутилката. Тези клапани се управляват отново от стандартния инжекцион на колата. Изхода на клапаните с 4 маркуча се подават на смукателните колектори на разстояние 5-10 см преди клапаните. Това също като точка 1 има недостатъците от нееднаквост на бензина и газта в процесите на горене при различните обороти. И тук какво правим - пак изпарител който евентуално взима данните от ламбда сондата за да коригира съотношението газ/въздух.
И двата вариянта са доста некачествени въпреки цените за които ги продават.
Съществува 3-ти вариянт който не съм виждал все още в съвременно изпълнение. Това е помпа, инжектори също като на бензина монтирани на самите колектори, компиутарно управление еквивалентно на това на нормалния инжекцион и взима данните от сензорите а не от изхода към стандартните инжектори. Навремето (преди 3-4 години) тази система струваше $200 за компютара и по $170 за инжектор. Към $300 беше помпата. Производителите се кълняха че слагаш това, изхвърляш бензиновия инжекцион и си наи щастливия човек на земята дори при -30 градуса.
Сега това изпълнение не съм го виждал по магазините. Газаджиите които продават уредби го критикуват защото било ненадеждно и "с наща мръсна газ много бързо се чупи помпата". Как няма да го критикуват като за другото взимат 2000 лв от които 1500 са им печалба ...
Та на мен ми кипнаха лайната както се казва и реших да си седна на Д-то и да намеря по сериозно решение на проблема.
А и много ми се иска колата ми да може да върви хем на метан хем на пропан бутан.
За изпълнителния механизам е ясно. Дали ще е 1 или ще са 4 - разлика общо взето няма. Важното е да има добро управление на цялата тази работа.
За да вкараш един двигател в оптимални параметри ти трябва да следиш 5-6 показателя. Не виждам какво пречи компютрите на тези измислени газови "инжекциони" да следят тези параметри и да накарат двигателя да мърка като коте и да мирише газта.
Та започнал съм да го творя това животно което не знам как ще му се вика. Накупил съм разни клапани, сега купувам различни "инжектори" които да ползвам за дозатори. Направих платки с процесорче и доста входове за датчиците. Остава да си купя бутилката и започвам експериментите.
Нека който е успял да го прочете цялото и има отнопение - да даде мнение по въпроса.
|
| |
|
|
|