|
Тема |
Re: вярно ли че клапаните... [re: митю] |
|
Автор |
JohnFound (asm32 developer) |
|
Публикувано | 12.07.05 22:44 |
|
|
Това,че пригарят клапаните на ДВГ се отнася за всички ли модели?
Да, при всички двигатели и при всички горива, както вече написах, това зависи от настройките на горивната смес, а не от типа гориво.
Стоманата от която е изработен клапана няма значение. Няма такава стомана, която да издържи на 2000 градуса, ако се допусне горене на сместта в момента когато клапана се отваря (тоест не се охлажда). Между другото същият ефект, даже още по-бързо се постига при твърде малка въздушна междина на клапана, когато той не може да се затвори плътно.
Да се бута предварението при работа на газ с 6 градуса също не мога да го проумея
Просто е. За да се получи пълно изгаряне на горивната смес преди отварянето на изпускателният клапан и за най-висока мощност на двигателя, максимума на налягането в цилиндъра трябва да се достига някъде около 20 градуса след ГМТ. Тъй като горивото не изгаря мигновенно, налага се то да бъде запалено предварително, за да има време да изгори и да повиши налягането в цилиндъра. Колкото по-бързо се върти двигателя, толкова по-рано (отчетено като ъгъл на завъртане на коляновият вал) трябва да се запали сместта.
Тъй като газта гори по-бавно от бензина, то искрата при двигателите на пропан-бутан трябва да се подава по-рано, отколкото при бензин. Това най-просто, но и грубо се прави, като се коригира началният ъгъл на запалването. Този метод дава приемлива точност и задължително трябва да се прави при работа на газ.
Ако искаме да получим наистина оптимална работа на газ в целият диапазон на обороти на двигателя, нещата са малко по-сложни и е най-добре да се сложи електронен коректор на ъгъла на запалване, който да осигурява правилна крива за бензин и газ.
Поздрави.
|
| |
|
|
|