Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:58 27.05.24 
Клубове / Техника / Автомобили / Автомобилни газови уредби Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: вярно ли че клапаните... [re: pшв.]
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано12.07.05 15:05  



Прогарянето на клапаните се дължи на явления, които са общи за всички двигатели с вътрешно горене. Поради особенности на газовите горива обаче и поради невисоката компетентност на обслужването, двигателите на газ страдат по-често от подобни проблеми. На темата са изписани много страници, но малко е достоверната информация и повече митовете. Тъй като в момента правя преоборудване на двигателя на моята кола да работи изцяло на газ, проучих въпроса доста подробно. Ето какво научих (накратко):

Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина. На това между другото се дължат по-малкото азотни окиси от газовите двигатели - азота както е известно се окислява много трудно при много високи температури.
Защо тогава горят клапаните?
Въпросът е по-скоро защо клапаните не изгарят веднага? - все пак почти няма материал, който да издържа 2000 градуса. Материалите използвани в ДВГ не са изключение. Обяснението е просто - клапаните никога не се нагряват до тези температури, тъй като постоянно се охлаждат от охладителната система на колата, като топлината се предава през седлото на клапана, когато той е затворен. По тази причина по време на горенето на сместта, клапаните се нагряват до под 1000 градуса, което е напълно нормално за съвременните стомани.
Тъй като при разширяване на изгорелите газове те извършват механична работа (движейки колата) то температурата им се понижава и при отваряне на изпускателният клапан, когато контакта му с охлаждащото го седло се прекъсва, температурата на газовете вече е достатъчно ниска, за да не предизвиква прегряване на клапаните.

И така на въпроса: Защо все пак прегарят клапаните?
И при бензиновите и при газовите двигатели причината е една: При известни условия, горивната смес не успява да изгори до момента на отваряне на клапана, при което клапана се оказва неохлаждан под въздействието на 2000 градуса горещи газове, които с голяма скорост течат около него.

Кога се случва това? Когато сместта е твърде бедна - бедните смеси горят значително по-бавно от нормалното, но температурата им е приблизително същата.
Тук вече има нещо, което е свързано с газовите двигатели - те допускат по-голямо обедняване на смесите, без отрицателни последствия за мощността на двигателя. При бензиновите двигатели, настройката на бедна смес просто води до много лоша работа на двигателя, което никой не го търпи дълго. Настройката на бедна смес при газовите двигатели, обаче почти не се отразява на мощностните показатели на двигателя, а икономичността се повишава значително, затова е нормално газовите двигатели да работят с бедни смеси. Това подобрява значително и чистотата на изгорелите газове.

Как при това да предотвратим изгарянето на клапаните? Много просто - щом сместта гори бавно, то тя трябва да бъде запалена по-рано, за да има време да изгори до момента на отваряне на клапана.
Затова и момента на запалването на автомобилите работещи с газ трябва да бъде преместен назад приблизително със 6 градуса. Неспазването на това условие действително ще доведе до бързо прегаряне на клапаните, особенно ако сместта е обеднена много за постигане на икономия на гориво.
Разбира се пипането на момента на запалване ще влоши работата на бензин.
Има и устройства, които автоматично коригират ъгъла на запалване, при преминаване от газ на бензин.

Та така, прогарянето на клапаните действително се среща по-често при газовите двигатели, но без изключение се дължи на неправилна настройка на запалването.

Поздрави.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* вярно ли че клапаните... pшв.   12.07.05 12:37
. * Re: вярно ли че клапаните... Ascona83   12.07.05 13:19
. * Re: вярно ли че клапаните... JohnFound   12.07.05 15:05
. * Re: вярно ли че клапаните... VOLVO 44O GLT   12.07.05 19:24
. * Re: вярно ли че клапаните... JohnFound   12.07.05 21:02
. * Re: вярно ли че клапаните... митю   12.07.05 22:08
. * Re: вярно ли че клапаните... JohnFound   12.07.05 22:44
. * Re: вярно ли че клапаните... митю   12.07.05 23:25
. * Re: вярно ли че клапаните... JohnFound   13.07.05 07:52
. * Neka ne se saglasia! PRR   15.07.05 10:11
. * Re: вярно ли че клапаните... idas   12.07.05 23:37
. * Re: вярно ли че клапаните... JohnFound   13.07.05 07:45
. * ами ако не мога да изменя... pшв.   13.07.05 15:14
. * Re: ами ако не мога да изменя... JohnFound   13.07.05 17:47
. * Re: ами ако не мога да изменя... poш.   13.07.05 19:31
. * Re: ами ако не мога да изменя... митю   13.07.05 19:36
. * Не, не бърка никак даже! VOLVO 44O GLT   13.07.05 20:06
. * interesno! Tarambuka35OO   13.07.05 22:03
. * Re: interesno! PRlNCE ZANDOR   14.07.05 20:37
. * Re: interesno! -TACHO-   14.07.05 21:52
. * Re: interesno!-- pшв.   15.07.05 12:38
. * Re: interesno!-- ruumen   15.07.05 15:49
. * Re: interesno!-- VOLVO 44O GLT   17.07.05 18:09
. * Re: interesno! FlameR19   15.07.05 16:30
. * Re: interesno! -TACHO-   15.07.05 17:05
. * Re: interesno! FlameR19   15.07.05 17:09
. * Re: interesno! -TACHO-   15.07.05 17:23
. * Re: interesno! FlameR19   15.07.05 17:32
. * Re: interesno! -TACHO-   15.07.05 17:37
. * не че ви се бъркам... 4oko   18.07.05 00:00
. * Re: не че ви се бъркам... omega b   19.07.05 15:11
. * Re: вярно ли че клапаните... haosa   20.07.06 16:54
. * Re: вярно ли че клапаните... PRR   21.07.06 00:02
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.