|
Ти май нищо не си разбрал ( не се обиждай)!
Когато тръгнеш да изваждаш по-голяма (чувствително) мощност и направиш всичко необходимо , пълнене и т.н. накрая ще стигнеш до това , че трябва да намалиш степента на сгъстяване , за да остане компресията в същите граници.
Ама това не значи , че като намалиш степента на сгъстяване ще вдигнеш мощността.
Просто не трябва да се бъркат причинно-следствените връзки.
Та на москвича е намалена степента на сгъстяване , без да е увеличено пълненето и от там се намаля компресията и той може да върви с по - нискооктанови бензини.
Затова този , който е по-мощен си е по-мощен , а другия е по-маломощен , но може да върви с по-нискооктаново гориво.
Освен това като казваш по-мощен и по-маломощен трябва да се направи една оговорка:
За какви обороти говорим , за тези при които съответния двигател достига максимална мощност , или за други?
Защото два двигателя в повечето случаи достигат максимална мощност при различни обороти.
И още - не винаги по-мощния двигател е по-мощен за всички обороти!
А аванса е свързан със скоростта на горене на горивната смес , която пък е свързана с октановото число на горивото , със състава на сместта и с компресията и с температурата на стените на цилиндъра и горивната камера.
Ако още се позадълбочим , ще трябва да се каже че зависи и от мощността на запалителната искра!
А между другото знаеш ли че даже има значение електрическия импулс кум свеща дали е отрицателен , или полужителен?
Така , че не търси отговори прости , когато нещата не са прости!
Не се противи на смесването на темите , след като те са природно смесени и свързани и много взаимнозависими!
Ето обаче моето мнение (без обяснение):
Не е нужно за въпроса който ми зададе , да се повишава , или още повече понижава степента на сгъстяване при работа на газ.
Необходимо е само грамотно и прецизно настройване на газовата уредба.
Някои казват , че е необходимо малко повече предварение - да може.
Това е свързано с по-бавното горене на по-високооктановото гориво - пропан бутан!
Обаче , не е задължително да мърдаш аванса!
Можеш да направиш така , че вмвсто да палиш горивото по-рано , да направиш такава сместта че да гори по-бързо.
А това зависи от съотношението газ - въздух (кислород).
Когато се пообогати сместта , тя става по-бързо горяща и по-нататък има момент в който е "експлозивна".
Ако продължаваш да я пообогатяваш тя става по-бавно горяща или негоряща.
И така , можеш да пообогатиш малко сместта.
Това не значи , че колата ще почне да харчи повече , защото горивния процес ще си е готин и КПД-то няма да намалее.
Просто колата няма да е скопена!
Това е настойката която прави автомобила "вървящ" и харчещ нормално!
Е , от тук нататък трябва да отбележим , че настройките обикновено са комбинация м/ду двете!
Но в никакъв случай не е нужно да се пипа степента на сгъстяване!
|