|
|
| Тема |
Re: Ще ме извините! [re: Любитeл] |
|
| Автор | elektromer (Нерегистриран) | |
| Публикувано | 17.09.04 14:28 |
|
|
|
Ами същото е , като при турбо - компресорите.
Представи си , че имаш два еднакви двигателя.
Единия от тях трябва да стане по-мощен.
Какво не можеш да променяш съществено -- ами компресията , защото ще работят с едно и също гориво.
Но от друга страна КПД - то на мощния и на маломощния двигатели с еднаква кубатура ще е еднакво или приблизително еднакво , нали?
От тук следва , че по - мощния трябва да може за единица време , при едни и също обороти да може да "консумира" повече гориво , за да може да отдаде по-голяма мощност.
Ами как да "гълта" през всмукателния си такт повече гориво , пък компресията да си остане същата?
Това е възможно , ако обема над буталото в ГМТ стане по-голям.
Автоматично излиза, че трябва да се намали степента на сгъстяване.
Значи - намаляш степента на сгъстяване и осигуряваш повече "пълнене".
Това по-голямо пълнене се постига с разширяване на всмукателната система от атмосферата до цилиддъра - въздуховоди , филтри , колектори , клапани и т.н.
Освен това се променя газоразпределението в посока максимално отворени и за възможно най - дълго време всмукателни клапани и т.н.
Разбира се по този начин се постига увеличение на "пълненето" , но не безкрайно , а си има предел.
От там нататък ако искаш още по - голямо пълнене , тогава го правиш принудително и под налягане - турбокомпресор.
| |
| |
|
|
|