|
Тема |
НЕ Е СПЕШНО-Маркетингови проучвания и ЗКПО |
|
Автор |
ПOЛУидиoтчe (тиква) |
|
Публикувано | 27.07.05 14:27 |
|
|
Не си спомням дали сме коментирали #1 т.54 он Допълнителните разпоредби на ЗКПО:
54. (нова - ДВ, бр. 109 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., доп. - ДВ, бр. 107 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) "Дълготрайни нематериални активи" са придобити нефинансови ресурси, с изключение на сумите, за които е приложен чл. 23, ал. 3, т. 10е които:
а) нямат физическа субстанция;
б) са със стойност, която е равна или превишава по-ниската от следните две величини:
аа) възприетия съгласно счетоводната политика на предприятието стойностен праг на същественост за дълготрайни активи;
бб) петстотин лева;
в) се използват през повече от 12-месечен период;
г) дълготрайни нематериални активи по смисъла на този закон са и: маркетингови или аналогични на тях проучвания, бизнес планове и фирмени стратегии, разходи, водещи до увеличаване на икономическата изгода на наети или предоставени за ползване дълготрайни активи.
Какво ме тормози? Трябва ли за маркетинговите проучвания, според вас, да са изпълнени условията от букви а,б,бб и в, за да се третират като дълготрайни нематериални активи или дори и един лев да похарча за маркетингово проучване, не мога да го смятам за данъчен разход, а трябва да го смятам за дълготраен нематериален актив?
Според както е записан закона ми се струва, че не мога да го смятам за разход, но от друга страна в това няма грам логика, май.
Не се вземай толкова насериозно, де!
|
| |
|
|
|