|  | | 
| 
          | 
              
                | Тема |  Re: зареждане акумулатор [re: selski_tarikat] |  |  | Автор | rien ne va plus () |  |  | Публикувано | 30.01.23 19:59 |  |  |  | 
        
 Значението е следното:
 
 Ако се включи първо минуса, който е свързан към корпуса на автомобила, и след това инцидентно се окъси плюса към корпус (което лесно може да стане при стягане на клемата с ключ например), се получава късо на акумулатора, което при здрав и зареден акумулатор може да доведе до доста сериозни и нежелателни последици,  включително изгаряния, че дори и пожар.
 
 По същата причина първо се откача минуса, после плюса.
 
 При включване и изключване на зарядните се предполага същата логика ако акумулаторът се намира в автомобила докато се зарежда. Ако е изваден, няма значение кой полюс се включва първо. Но поради принципни съображения, да се спазва винаги една и съща последователност се препоръчва винаги да се прави по този начин.
 
 Правилно е да се пише акумУлатор.
 
 
 
 
 |  |  |  |  
 |   | 
 |