"1. Една развъртяна гира (жироскоп) по тежка ли ще е от втора еднаква по маса но не развъртяна?"
Естествено. Щом е с по-голяма енергия.
Глупости на търкалета. Ако твърдението ти е вярно, че развъртяна гира е по тежка (по масивна) от неразвъртяна то може да се направи перпетомобиле, ставаш смешен и пред зомчетата.
Но да разгледаме целия процес та да могат и другите да разберат какъв перпетонобелис си имаме в клуба.
Теоретично разглежданата постановка е следната:
1. Имаме две еднакви по маса гири, два еднакво заредени акумулатора, два еднакви ел. двигатели и две динама работещи със 100 процента КПД.
2. Развъртаме едната гира до примерно 1000 оборота и повече не подаване енергия за конкретното разглеждане. Съответно гирата излъчва ГВ, губи енергия - въртящ момент. Аналогично на https://ru.wikipedia.org/wiki/PSR_B1913%2B16 , но в случая двете топки на гирата са твърдо вързани една към друга и гирата постепенно губи обороти.
3. Ако вместо гира развъртим едни жироскоп, която маса е разположена симетрично около оста на въртене - центъра на масите (при гирата не е така и затова излъчва ГВ), то жироскопа няма да излъчва ГВ и съответно няма да губи обороти за вечни времена.
Направата на перпетомобиле по твоето твърдение, че при претеглянето на везна на една развъртяна гира (жироскоп) то тя ще е по тежка - по масивна от втора еднаква по маса но не развъртяна е следното: (За случая ще загледаме направата му с жироскоп (не че не може да се разгледа и с гира) щото жироскопа не излъчва ГВ и е по опростено - улеснено разглеждането.)
1. Слагаме комплект жироскоп, ел. двигател, зареден акумулатор и динамо на едно от блюдата на везната. А на другото блюдо слагаме същия комплект.
2. Свързваме кабелите от акумулатора към ел. двигателя, но използваме акумулатора от дясното блюдо на везната да захрани ел. двигателя намиращ се върху лявото блюдо.
(По този начин ефекта се удвоява, тъй като съгласно твоето твърдение при развъртян жироскоп то той е по тежък а съответно акумулатора трябва да олекне. Не е задължително но можем да сложим кабели и за другия комплект просто за симетрия на тежестта върху двете блюда. А кабелите минават по рамото на везната така, че не оказват влияние върху измерването дори когато едното блюдо натежи. )
3. Първоначално няма развъртян жироскоп и везната е в равновесие, тъй като и двата комплекта са с еднакви маси.
4. Но когато развъртим жироскопа върху лявото блюдо на везната (но захранвано от акумулатора върху дясното блюдо). То съгласно твоето глуповато твърдение, лявото блюдо на везната ще натежи и везната вече няма да е в равновесие. И това изместваме на рамото на вената от равновесно положение към наклонено можем да превърнем в енергия (с някакво стандартно устройство) която ще ни е еднократна печалба на енергия.
5. Можем да повторим многократно печалбата на енергия. Като чрез динамото спрем въртенето на жироскопа а енергията я върнем (дозаредим акумулатора) от което рамото на вената ще се върне в хоризонтално положение и да повторим цикъла многократно.
Жироскопа не излъчва ГВ не губи енергия - въртящ моментен, а ел. двигателя и динамото приемаме, че работят със 100 процента КПД. И съответно циклите на изместването на рамото на везната може да продължи за вечни времена.
Затуй и предлагам да ти дадем нобелова награда за измисленото перпетомобиле. Гери- перпетонобелис, ха да ти е честито.
|