|
Тема |
Аеродинамика |
|
Автор |
forestt (абсолют) |
|
Публикувано | 02.05.14 02:03 |
|
|
Нали казват, че капковидната форма има най-малко въздушно съпротивление и под капковидна форма имат предвид полусферична предна част и конусна задна част.
Аз обаче не съм съгласен, според мен издълженият елипсоид (обратното на сплеснат) при едно и също сечение и дължина ще среща по-малко съпротивление, а освен това ще има по-голям обем. Между другото според мен капките имат такава форма само в момента на откъсването си, след това повърхностното напрежение на водата заобля задната част.
Какво имам предвид, излишно е отзад да е остра, при същата дължина ако заоблим задницата това би направило страничните стени по-полегати, а точно там отстрани където скоростта на въздуха е най-голяма е важно преходът да е колкото се може по-плавен за да няма завихряния.
|
| |
|
|
|