Здрасти, Петков!
И тио като Зорник така и не разьбра че ако сега .. те в тоя момент някъде във вселената избухне свръхнова то до тука светлината ще се дотътри след милион години , но това не означава че коги видим да светне свръхновата тугиз е избухнала.. Вижте си опресвете понятията ..
Глей ся, в къв коловоз ма вкара? Кога съм приказвал таково?
Та, аз тука ... май единствен твърдях, че понятието ВРЕМЕ е човешка измислица (преди много време), а и ти ме допълваше, че е неоходимо за хронолигическо подреждане на събития, свързани с люпене на пилци!
Единственото с което се съобразява природата е Причина-следствие - нито време я интересува НИТО се самонаблюдава, дали спазва Човешката хронология - т.е. - не се съобразява с понятието НАБЛЮДАТЕЛ!!!
Да, ама ако Чиляк ще прай наука, требе да се прай на наблюдател ... и да си измисля разни понятия (да обяснява на себе си, не на природата), и ... щуротии.
И единствено му остава, от гледна точка НАБЛЮДАТЕЛ, да открива свойства и закономерности, които да предсказват явленията. Човешката роля в НАБЛЮДАТЕЛ е да тълкува ... и от тук започват ... недоразуменията.
Естествено, който си има по-правилната РАБОТНА ХИПОТЕЗА, по-би си обяснил правилата на играта на Природата. Имах късмет да случа на работна хипотеза и ... това е.
От цялата дандания, за да няма недоразумения от такъв характер, да спомена едно към едно:
ВРЕМЕТО Е ОТНОСИТЕЛНО! - не е абсолютно. (както си възприел остарялото схващане)
ВРЕМЕТО НЕ СЕ ИЗКРИВЯВА, отделно от пространството; ПРОСТРАНСТВО-ВРЕМЕТО е "криво" за външен наблюдател. То, за него, е на затворени конфигурации - зърнесто, демек.
И електромагнитното поле се разпространява на затворени конфигурации - това са го открили, преди предположението за светоносна среда, доколкото си спомням.
...
пп Едно от първите неща, когато се учи ТО в школото е, че избухналата свръхнова можем да я идентифицираме (видим, забележим), чак когато до нас на Земята достигне нейната светлина, която се движи с крайна скорост, както е постулирал чичко Айнщайн. За мен това учене се случи в 1963 г.- това ме впечатли и ... до ден днешен не го забравям
...
Задачата на науката е да обясни това, което е невъзможно да се разбере
|