|
Тема |
ЩО Е ТО БРУТО ,ТАРА И НЕТО ? [re: selski_tarikat] |
|
Автор |
Пeтkoв (рекордьор) |
|
Публикувано | 13.01.08 09:39 |
|
|
Здравей Селски Тарикат,
Всеки един генератор когато се върти и има затворена верига на изводите си прокарва по тази верига електрически ток.. Този ток може да бъде изместен (при променливото токови генератори ) във времето относно напрежението на изводите на Генераторът .. Следователно товарът може да бъде с индуктивен или с капацитивен характер или па в идеалния случай да е от чистоактивен характер .. т.е. тока и напрежението да съвпадат във времето като синусуида.. Този характер на несъвпадането на тока от напрежението зависи от характера на товара.. Нагревателните прибори имат практически чисто активен товар т.е. имат много малка реактивна съставляваща..
Електрическите двигатели па имат поради намотките си голяма реактивна съставляваща и това води до индуктивно -реактивен товар при тях..
Сега да се върнем на измеренията Киловат .. Киловар и Киловолт-ампер
Това са три мерки за електрическа мощност.. те естественно се мерат със три различни прибори .. Уреда които мери чисто реактивната мощност се нарича ватмер (киловатмер) а интегралният уред който мери чисто активната ел енергия се нарича електромер за активна енерия .. Уредът който мери реактивната мощност се нарича Вармер(киловармер).. има и електромери(интегрални уреди) за мерене на реактивна енергия и те се наричат електромери за реактивна мощност ..
И така Мярката Волт-ампер е мярка за пълна електрическа мощност .. тя е величина получаваща се чрез произведението на тока и на напрежението .. следователно волтампера е пълна мощност (не се отчита косинус фи) докато Вата е мярка за активна мощност и отчита косинус фи U.I.cos(фи) .. И така по истинаката мярка за мощност на променливотоковия генератор е Волтампера защото на един генератор се нагряват намотките му от пълният ток който протича през тях а не само от активната съставка на тока .. Така например един генератор може да изгори работейки подвключен към мощен индуктивен консуматор (някаква петерсонова бубина да речем) или па много двигатели работещи на празен ход и през цялото това време ватмера ще показва много ниска стойност на активната мощност ..
И за още по голяма нагледност ще си позволя да дам един наглед .. Нека да допуснем че някакъв автомобил вози прясно мляко в бутилки и връща обратно тарата (празните бутилки) .. Ако мерим само млякото което той извозва до кагазина ние ще имаме активна съставляваща на товара .. Ако обаче магазинера го няма и на шофьора му се наложи да върне млякото обратно то ще имаме чисто реактивен товаропревоз (това което кара в едната посока .. това връща и обратно и файда от превоза никаква ама бензин се гори и гуми се търкат).. Ако магазинера обаче е там то в едната посока ще се извозва бруто и в обратната посока ще се връща тарата и на връщане пак ще се гори бензин и ще се търкат гуми..
Естественно че най справедливото заплащане към което ще се стреми шофьора е заплащане на брутно превозен товар .. Ето това бруто в електротехниката (волтампер) е пълната мощност която търка гумите и гори бензина .. затуй я отбелязват на генератора .. Извинявай ако съм прекалил с подробностите..
НЕ ИДВА ЛИ ЧОВЕК НА ТОЗИ СВЯТ ЗА ДА ПРЕГЪРНЕ ЕДНО ДЕТЕ !/надпис върху плоча от древния Рим/Редактирано от Пeтkoв на 13.01.08 09:55.
|
| |
|
|
|