Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 22:14 12.07.25 
Клубове / Наука / Природни науки / Физика Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема идейка [re: ДMT]
АвторKroger (Нерегистриран) 
Публикувано11.08.05 21:06  



Дълго време следя, че не се намесваш в дебата по въпроса който си задал.

Въпросът ти е интересен. Чисто експериментално тази задача е решена. Доколкото знам, при изпитателните тестове на тягата на рекативните двигатели на самолетите се използва стенд като този:



Това е стенд за изпитание на тягата (силата на струята) на реактивен двигател "P&W F100" за американски изстребители F15 и F16.

Чисто идейно можеш да приложиш подобна схема и с обикновен вентилатор и да си направиш собствен стенд. Поставяш вентилатора в една тръба с диаметър колкото диаметъра на перките на вентилатора, и тва което трябва да сметнеш най-лесно е разликата в налягането преди и след перките на вентилатора. Знаеш много добре, че разликата в налягането води до поява на подемна сила, или "тяга".
Като имаш разликата в наляганията, може директно да сметнеш скороста на струята след вентилатора, тъй като имаме Закон за запазване на енергията, който в случая на флуиди е Закона на Бернули. Преди перките, налягането трябва да е разбира се, защото тяхната задача е да засмикват въздух и да ги нагнетяват, в часта от тръбата зад тях.

За да измериш тези налагяния, на теб ти са ти необходим два обикновенни манометъра: един преди и един след перките на вентилатора в тръбата. Може да ползваш и тръба на Пито. Тя също ще свърши чудесна работа.

Надявам се това да ти свърши работа.

До скоро!

Крогер



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* аеродинамика ДMT   03.08.05 16:30
. * Re: аеродинамика CATV   03.08.05 19:01
. * Re: аеродинамика Bpeдитeл   04.08.05 01:11
. * Re: аеродинамика .,.,.,5   04.08.05 15:48
. * Re: аеродинамика Bpeдитeл   04.08.05 17:33
. * Re: аеродинамика zaphod   04.08.05 08:45
. * po-vajnoto tuk e .. ES   04.08.05 12:59
. * Re: po-vajnoto tuk e .. bsb_2   08.08.05 19:15
. * Re: po-vajnoto tuk e .. ES   09.08.05 14:09
. * Re: аеродинамика Exhemus   10.08.05 18:53
. * идеята не е лоша, ама си я осрал zaphod   10.08.05 20:00
. * Re: идеята не е лоша, ама си я осрал Bpeдитeл   10.08.05 21:19
. * Re: идеята не е лоша, ама си я осрал zaphod   10.08.05 23:09
. * Re: идеята не е лоша, ама си я осрал Bpeдитeл   11.08.05 17:11
. * Re: идеята не е лоша, ама си я осрал zaphod   11.08.05 23:07
. * Re: идеята не е лоша, ама си я осрал Bpeдитeл   11.08.05 23:35
. * Re: идеята не е лоша, ама си я осрал Maлoyм 2   11.08.05 08:57
. * още един метод се сетих zaphod   10.08.05 20:12
. * Re: още един метод се сетих Bpeдитeл   11.08.05 17:02
. * Re: още един метод се сетих klapaucius   11.08.05 19:48
. * Re: още един метод се сетих Kroger   11.08.05 20:05
. * а закона за сечението на нееластични разсейвания zaphod   11.08.05 23:13
. * Re: а закона за сечението на нееластични разсейван Kroger   11.08.05 23:34
. * ами диаметъра на перката zaphod   11.08.05 22:59
. * ей, Kroger   11.08.05 20:32
. * идейка Kroger   11.08.05 21:06
. * Re: идейка Bpeдитeл   11.08.05 23:56
. * Re: идейка Kroger   12.08.05 00:16
. * Re: идейка Bpeдитeл   12.08.05 18:55
. * Re: идейка Bpeдитeл   12.08.05 23:36
. * Re: идейка zaphod   13.08.05 08:14
. * Re: идейка akonitin   13.08.05 15:12
. * Re: идейка Kroger   13.08.05 20:47
. * Re: идейка akonitin   13.08.05 22:30
. * Re: аеродинамика akonitin   12.08.05 23:39
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.