За разумът и вярата - противно на Вашите очаквания, вярващите вярват с разума си.
Един известен криминалист, не бе Агата Кристи или Конан-Дойл, а онзи, чийто главен персонаж-любител детектив е католически свещеник има един разказ, който завършва така:
Накрая, престъпникът и свещеникът са заедно, беседват, а престъпникът е маскиран като свещеник. Беседват си те по католишки въпроси и основният спор е поставената от Вас поанта - маскираният престъпник твърди, че разумът е противопоказен на вярата, а отец Еди-Кой Си аргументирано му обяснява, че греши. Когато отецът сигнализира на полицията, на въпроса на престъпника как го е разкрил, той обяснява, че не е заради бокса, който съзрял, че носи като гривна под ръкава на расото си и той го издува,(в моята енория имам много такива чада с издути ракави, казва той) не по това, не по онова, но най-сигурен бил, че самозваният свещеник е критикувал разума. А това, чадо мое, свещениците никога не правят, обяснява падрето в заключителната си реплика и разказът завършва.
По отношение на амбицията Ви да обективирате Бог и да си отговорите Кой точно е обекът, Който реално да можете да съзрете, да Му въздействувате и Той да Ви въздейства, е, аз Ви казах, че има и други същ.нарицателни, които не могат да бъдат измерени като параметри, ковкост, топлопроводимост и пр. Повечето съществителни нарицателни са такива. Как точно Бог Ви въздействува, това е основата на креационизма, а как Вие му въздействувате - като накърнявате връзката Бог-себе си. Това трябва да Ви уведомя, че православната църква учи.
За вярата като красива илюзия и за тежестта да живееш без нея - е, дългът пред Господ далеч не е красива безгрижност, която да ми дава някаква свобода. Напротив. Ако някой ден прочетете евангелието, ще се убедите, че там са написани съвсем други неща.
То мое сердечко стонетРедактирано от ng на 01.05.05 03:09.
|