|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Едно или повече
|
|
Автор |
NVJ (непознат) |
Публикувано | 13.01.14 14:35 |
|
Съчинението "Баопу-дзъ" е написано от Гъ Хун, даоистки наставник от III-IV в.
Доколкото можах да разбера, по негово време будизмът все още не е бил
разпространен в Китай, за разлика от по-късни векове, когато се е появила
школата Чан, чиито методи са били смесени с някои даоски практики.
Освен това в тези ранни векове се е използвала външна алхимия за
получаване на елексири.
Ще цитирам откъси от шеста глава на вътрешната част на "Баопу-дзъ":
"Ако не е достигнато най-голямото от най-съвършените изкуства, то и
малките не могат да не разширят нашето знание. Всъщност, използването на
цялото това множество изкуства в тяхната съвкупност ще способства за
придобиването на дълголетие."
"Всъщност, ако занимаващите се с култивиране на живота искат много да
чуят и да осъществят най-важното в живота, много да видят и да изберат
най-доброто от видяното, то едностранните занимания само с някой един
метод са недостатъчни, за да се разчита на него.
Всъщност учениците, загрижени за правилните действия, често разчитат
само на някакъв един метод, считайки го за най-важен: тези, които познават
изкуството на Съкровената дева и Чистата дева казват, че само изкуството
на вътрешните покои може да изведе извън пределите на светското;
разбиращите пътя на вдишването и издишването казват, че само
управлението на диханието-Ци може да удължи живота; познаващите
методите за огъване и разтягане твърдят, че само гимнастическите
упражнения могат да предотвратят стареенето; познаващите методите за
приготвяне на растения казват, че само лекарствените питки от тях могат
да осигурят безграничен живот.
Ако изучаващите Пътя-Дао не постигат успех, то това става само поради
такава едностранна пристрастност.
Хората, виждащи само дребното, считат, че след като един път вече са
научили едно нещо, то няма и за какво повече да се говори. Те не разбират
тази истина, че макар и да са получили добър метод, трябва не по-малко да
продължават търсенията, без да ги прекратяват.
| |
|
Хората се наситили с хляб и свинско и не искат да продължат с друга храна за+тото тази им ги заси+та.Като огладнеят може и лимони вместо портокали да проядат.
Справка от речник на християнската митология-Портокал- гъба с напоена подсладен оцет.
Имайте пред вид,че свинското е по-безвредно от теле+кото.Теле+кото предизвиква нервност,агресивни изблици и трайни психични заболявания.За един пратикува+ нервността носи повече вреда от леността!
| |
Тема
|
Re: Едно или повече
[re: NVJ]
|
|
Автор |
Naankadavul (Naan_kadavul) |
Публикувано | 14.01.14 12:25 |
|
0 -> 1 -> 2 -> 3 -> десет хиляди неща -> три -> 2 -> 1 ->0
___________
| |
|
Тази формула в духа на Дао Дъ Дзин може би се отнася повече за целта,
отколкото за средствата. Все пак, много пътища могат да водят до едно и
също място, въпреки че могат да водят и до съвсем различни места, разбира се.
Имаше една мисъл на Блез Паскал, ако не греша: "Няма нищо по-просто от
решен проблем". Или, както е казано при даосите: "Когато Едното е
достигнато, всички проблеми са решени". Но поначало въпросът е за
методите: какво да се прави преди да е постигнато ?
| |
Тема
|
Re: Едно или повече
[re: NVJ]
|
|
Автор |
Naankadavul (Naan_kadavul) |
Публикувано | 14.01.14 19:43 |
|
Целта и Пътят са едно цяло. Извървян докрай път не води наникъде, нали?
В онази проста формула е събрана цялата практика на Дао. Както естествено идваме и стигаме от Дао до 10 000 неща, така естествено трябва и да се върнем.
Естествено и безусилно се използват често и често се бъркат с това нищо да не се прави, сиреч - > мързел.
Само дето целия свят се е заел да вара едно новородено в своите граници и разбирания, затова завръщането към Дао (от 10 000 -> 0), трябва да е по обратния път.
Кое "чупи печата" и започва да съсипва най-напред и най-много човека? Това е пропиляването на Дзин. Кое изхабява жизнената енергия? Това са желанията и емоциите и връзката им със сетивата. Кое изтощава духа? Това са мислите, които хранят Егото.
Дао се е разсипало на три у човека - сексуална енергия, жизнена енергия и духовна енергия (тяло, дишане и ум). Трите съкровища трябва да се подсилят;
Като се подилят, Ин и Ян са в хармония.
Като Ин и Ян са в хармония, те се обединяват и Великия предел вече не ги разделя. Обединят ли се, Пътят към Дао е открит, всичко е естествено и безусилно.
Всички методи, от които човек има нужда, за да се занимава с Даоски практики, са свързани с подсилване на трите съкровища, изчистване на меридианите - 12 + 8, сливане на 5-те елемента, балансиране на Ин и Ян у тялото и т.н.
Та методите са ясни: не хаби сексуалната си енергия, не разхищавай жизнената си енергия, не угаждай на егото.
Животът започва със секс, затова и даоската практика започва със сексуалната енергия. Даос, който не знае и не може да я опазва, развива и връща в тялото, значи нищо не знае. Останалото е въпрос на практика, няма тайни!
___________
| |
|
Na men mi prilicha poweche na gubene na wreme ot kolkoto na neshto drugo!
| |
|
Честно казано и на мен на това ми прилича. Мога да си лежа и да гледам слънцето, което ми прилича на пита кашкавал , или пък луната, която ми прилича на пита сирене. Малко плесенясало, ама сирене.
___________
| |
|
E zawisi ot predpochitaniqta i mnogo drugi nesta...
| |
|
Да, исках да обсъдим това, а не да споря или да отричам.
Значи, обикновеният начин на живот може да се нарече "движение по
течението", а даоското усъвършенстване - "движение назад" (назад -
в смисъл възстановяване на загубите от обикновения начин на живот, който
води до разпиляване на силите и предопределена деградация на човека).
Често тук идват упреци от светските хора, които звучат примерно така:
"ти си егоист, искаш да запазиш своите сили, вместо да ги отдадеш за
другите хора/любимата жена и т.н.".
Всъщност, между двете няма нищо общо - кой е казал, че щом като се
стремиш да се усъвършенстваш и натрупваш енергия например, не може
едновременно с това и да свършиш нещо полезно за другите.
Даже обратното - колкото по-напреднеш, толкова по-полезен може да бъдеш
както за себе си, така и за другите.
Не бих казал, че това е "губене на време". Ако някой не е запознат с тази
система, за него това може да изглежда като губене на време, освен ако
поради други причини не е станало така, че да има някакво предубеждение
против тези неща.
| |
Тема
|
Re: Едно или повече
[re: NVJ]
|
|
Автор |
Naankadavul (Naan_kadavul) |
Публикувано | 16.01.14 17:57 |
|
Често тук идват упреци от светските хора...
Не зная за теб, обаче аз съм си светски човек, при това много, което не ми пречи да си практикувам ежедневно каквото ми харесва.
"ти си егоист, искаш да запазиш своите сили, вместо да ги отдадеш за
другите хора/любимата жена и т.н.".
Не бих казал, че това е "губене на време".
От известно време ме е хванала една неизличима болест: боли ма *уя за това кой какво мисли. Често ми се случва да идват хора, които си нямат работа, ама са решили баш при мен да я нямат, за да ми кажат какво мислят за дао, вселената и всичко останало. Пускам ги по пързалката. Нямам време да се занимавам с мислители и мечтатели.
Дао е изживяване, а не философия. Ако някой има реален опит, винаги съм готов да обменим. Иначе най-обичам тия дето почват с приказки каква била вселената и к'во било просветление. Ой, котьо!
Ся по темата: даоските практики по същността си са връщане на изразходената енергия. Това е основното!!! Или знаеш как, защото го правиш, или си от тие по течението, дето по случайност приказват разни духовни приказки, вместо клюки или вицове...
А нещата, както казах, са прости. Спира се разхода на сексуална енергия, после се връща изразходеното. Казват че за 100 дни можеш да го направиш, а за 3 години можеш да отвориш изцяло малкия и големия небесен кръг. През това време не трябва да се губи Дзин.
Едновременно с това се трансформират отрицателните емоции в положителни. А после се работи за изчистване на 5-те елемента и тяхното сливане. Идеята зад всичко това е жизнената енергия да е на максимум, а емоциите да възможно най-балансирани. И (волята/намерението) взема превес над Син (емоционалния ум).
Малко след началото на практиките за Дзин и Ци се почва с практиките за Шън. ТО всичко е условно, щото всяка практика съдържа работа и с трите съкровища, но да кажем, че медитативните са насочени най-много към Шън.
Има бая школи и много формули и практики. Едни наблягат над едно, други над друго. Но както казах, ако няма връщане на изразходената енергия и нейното съхраняване, тогава няма практика.
Някои майстори казват, че след като бъде култивиран алхимичния елемент, и процесът започне, може да се води полов живот - веднъж на 2-3 месеца. Тях обаче ги смятат за светски даоси, такива, които няма да постигнат безсмъртие.
За висшите формули си трябва безбрачие. Но както казах, аз съм светски човек.
Даоската алхимия е кратък и стръмен път. Много е близка до шаманизма, да не кажа, че в същността си няма разлика. Затова толкова много ми харесва. Бая от формулите са си от магическия и заклинателен шаманизъм, но това е друга тема. Сега се преподават и представят като за западняци. Че като кажеш на някой, че вместо бяла или червена светлина, трябва да извика дух закрилник, съответно бял тигър и феникс и ще се пули.
Чистият метод е хубаво нещо, но е добре да се знае какво да се прави, когато почнат да се появяват духовете... шът, някой да не чуе!
___________
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|