|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
Еднакво безпощаден съм както към себе си, така и към другите и дори към себе си най-безпощаден. Това не проличава естествено във форумите, щото и няма смисъл да си изтипосвам безпощадностите към мен самия на показ, сам в себе си е достатъчно.
Така че не се кахъри толкова за "моето его" , нека погледнем какво сочи пръстът, а не самият пръст. Може би се дразниш нещо от мен, че така посочвам явно и категорично всъщност очевидни слабости в някоя система; не се дразни излишно заради мен, а просто погледни съответните слабости като такива.
| |
|
Основен аргумент е, че Юли Железаров е производна на една бизнес система, която комерсиализира иначе смятаната за изначално чиста Йога. Това е достатъчно добър аргумент, че работи за нечии користни интереси, за нечий бизнес, за нечия алчност. Само по себе си не е престъпление, просто е част от комерсиализирането на йога на запад. Което означава опорочаване също така.
Самият Железаров е шарлатанин поради това, че уж заклеймява гурувците мошеници, а самият той се кланя на същите такива гурувци мошеници, част е от техния бизнес и вероятно продължава да работи за тях. Работи за гурувци мошеници, които вземат парите на хората и в същото време се представя за противник на същите такива. Затова е измамник и шарлатанин, само този факт е достатъчен, за да го докаже.
Това, че не си дал и една стотинка на него, няма голямо значение по отношение на това, че си го приел за твой гуру и му вярваш, просто защото те е респектирал по някакъв начин. Т.е. вярваш му, негов последовател си и си привързан към него (по начина, по който Търсачът е привърженик на Нирмала), което доказва и страстната ти защита в тази тема.
И - да уточня за себе си - Шибенду не е мой гуру и към този момент не се смятам за част от практикуващите крия йога, без да отричам обаче и достойнствата на тази школа. От друга страна Юли Железаров никога не е успявал да "направи на пух и прах" Шибенду, такова нещо се е случвало предимно в твоите объркани представи и тези на Железаров. На живо никога, доколкото помня Юли не го е и виждал, камо ли да го "направи на пух и прах". С повтаряне на твърдения от типа "мошеника Шибенду" и т.н. не се прави на пух и прах даден човек. Всъщност Юли или е насъскан от неговите пишман гурувци и бизнесмени да оплюва конкуренцията, или пък самият той се е озлобил към другите подобни гурувци, но така или иначе поведението му е явно от тип "оплюй конкуренцията".
Осъзнай привързаността си към Юли, освободи се от нея и не му вярвай сляпо като някой абсолютен лапни шаран. И да те питам - ти да не си част от някоя подобна ашрам-бизнес система, тип Ниранджанан? Щото неговата шарлатания и тази на Юли са много близки като тип бизнес. Забелязал съм, че Железаров не е плювал по ашрамните бизнеси на Ниранджанан, може би неговите шефове-гурувци са в лоялни бизнес отношения със структурите на Ниранджанан. Та да не би да си цакал парици на Ниранджанан?
| |
|
Смятам, че към хората трябва да се подхожда с разбиране, а не с безпощадност (харесва ми и думата "безмилостност"). Разбира се това е модел на поведение, за който се иска много сила и самодисциплина.
Критикуването е голям разход на енергия, но както ти писах по-горе, ако не може да се мине без него, по-добре е да се практикува, докато се изчерпи. Може пък човек да види колко е безсмислено в крайна сметка.
Аз съм влюбен в кастанедствотото и именно поради това гледам да поддържам тази връзка жива и чиста. А за да е такава, използвам всеки случай да подложа на критика моите мотиви. Всяко сляпо приемане и съгласяване са нещо, което петнят нашите взаимоотношения. Така че си добре дошъл да критикуваш.
В тая връзка, една добронамерена забележка, която направи и vitaminko - липсва ти конкретика. А голи твърдения, без факти, не струват много.
Йога ми харесва много и с времето тази симпатия нараства. Симпатията ми към определени хора от Сатянанда е лична и е конкретно към тях. Като цяло системата ми харесва, но не е моя път. Разбира се и там критиките са задължителни!
Въобще, критичния поглед е абсолютно задължителен, също като въздуха и като личния опит. Без него не може. Като срещна човек, който се сърди като го критикуват и се обижда на учител/учение, и ми е ясно до къде е стигнал - до кривата круша.
Ако човек се занимава отдадено с нещо, има резултати и полза от него, тогава критиката няма сила.
___________
| |
|
Безпощадността понякога е необходима, не винаги, но понякога. Трябва да усещаш кога.
Конкретно какво имам предвид под "комерсиализиране на йога" - примерно определянето на фиксирани такси за посвещения. Посвещението, съобразно древните традиции на Индия (и не само на Индия, това е универсален акт, срещащ се навсякъде по света и във всякакви култури), се смята за нещо свещено и в същото време безценно. Ако му се сложи цена, то се опорочава и превръща в бизнес. Примерно в традициите на рода Лахири, което мисля, че е много правилно, не се определя цена, а е доброволно дарение - всеки колкото иска да даде, колкото може, според желанията и възможностите. По този начин всеки, който желае, получава посвещение, дори и да няма никакви пари. Обаче Ниранджанан определя цена, която е трицифрена и все пак за стандартите на българина не е по силите на всеки, в случая е по-важно обаче да се поддържа бизнеса на неговите ашрами, отколкото да се запази дори поне формално безценността на този акт на посвещаване.
А какви са резултатите от практикуването на дадена система, трудно е да се правят обобщения, от една страна поради твърде субективния фактор в тълкуването им, а от друга поради това, че при различните хора се получава различно. Учителят така или иначе не ти дава всичко наготово.
| |
|
Имаш теза, нямаш аргументи. Дадохме ти шанс, но изглежда толкова можеш. Нека да уважим нуждата на организма ти от почивка и да те оставим да се възстановиш.
| |
|
Радваме се, че осъществихте желанието си!
| |
|
Заслепеният от любов към гуруто си как да види аргументите... Както и да е, приятна вечер!
| |
|
Имаше такова събитие.
......
Трябва да си по уверена,когато търсиш нещо в този свят.В противен случай,всяка неувереност ,несигурност,съмнение се проектира....в живота ...и в търсенето на Бог дори.
.....
Относно Индира Ганди-тя е била посветена от Кирпал Сингх.
Повечето учители в тази Школа са работили в света като военни.Например Учителят Кирпал е ръководел армия от 4 000 човека. /Потърси автобиографията му./ Учителят Такар пък е бил военен инженер.
Пътят е изцяло практически.
Техниката за медитация на вътрешна Светлина и Звук се предава от векове.
В "техниката"за медитация на вътрешна Светлина и Звук не се използват визуализации,или други ментални проекции - с това се цели изчистване на всички тела/емоционални,ментални .../ от всичко,което не е реалността.
<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от simran на 06.12.11 09:13.</EM></FONT></P>Редактирано от simran на 06.12.11 09:14.
| |
|
Сикхите са едни от малкото хора в Индия, които ми харесват на фона на останалата цигяньорски паплач.
Те са . Между другото, тези които убиха Индира Ганди бяха военни от нейната охрана и нищо чудно, че са били такива.
Добър лов на всеки по тези пътеки, Законът сега е със нас!
| |
|
Благодаря за статията!
===========
Пътят на воина (боецът) е един от признатите пътища за личностно развитие. И при останалите пътища има "вътрешен воин", пример при монасите, обаче там е малко по-трудно да се усети Смъртта, а при бойците тя е реалност.
Освен това, бойците имат и едно от най-важните условия - здраво и гъвкаво тяло, докато често при другите пътища, то се пренебрегва.
Като се съберат бойния дух, реалната смърт и здравото и гъвкаво тяло и се внесе някаква система за дишане, което много важно при битка + някаква медитативна система, която да учи на вътрешно спокойствие (адреналинът при битка е висок и човек лесно се поддава на гняв, ярост или пък страх), не е чудно, че много бойци имат добри резултати в духовни дисциплини като дзен/чан, дао и прочие.
И най-важното, повечето бойци са стабилни и практични хора, които ценят живота, а не разглезени "духовни" нюейджъри, които търсят в ученията бягство от реалността и неспособността си да се борят и да побеждават.
извинявам се за допълнението, обаче статията ме провокира към такива мисли.
___________
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
|
|