Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:25 29.05.24 
Религия и мистика
   >> Йога
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Има ли в нас Чисто желание?нови  
Автор Tъpcaч_ (Сахаджмедитация)
Публикувано30.01.10 07:55



Колко от вас осъзнават това:
Чистото желание е желанието Духът да се проявявa в нас, а не човешкото его или суперего. Човешкото его и суперего само поставят хората в смешни ситуации, не водещи до духовно израстване, а напротив въвличащи ги в деструктивни прояви, несъвместими с Божествените закони.

Всички онези, които си мислят, че са велики, преследват длъжности, позиции, власт, показност, материални придобивки, доминиране над другите, завиждащи, ревнуващи, критикуващи, флиртуващи… са пленници на своето човешко его или суперего. Те се самоизтъкват, и тяхното “Аз”, “Аз”, “Аз” ги превръща в палячовци, в клоуни пред онези, които са се посветили напълнo на Абсолютната Истина.



Тема Re: Има ли в нас Чисто желание? [re: Tъpcaч_]  
Автор Дyxът (Безмълвност)
Публикувано30.01.10 15:49



Колко често практикуваш на ден? Колко пъти?



Тема Re: Има ли в нас Чисто желание? [re: Дyxът]  
Автор Tъpcaч_ (Сахаджмедитация)
Публикувано31.01.10 05:16



Сутрин и вечер.



Тема Re: Има ли в нас Чисто желание? [re: Tъpcaч_]  
Автор edinica_nula (познат/непознат)
Публикувано31.01.10 10:22



Привет, брате!
Хубава тема.
Да, всичко е поради жаждата и недостига от засищане от към Божествена Любов. Всички ние сме в този дефицит и затова едни стават едно, а други друго... все си е търсене, поради бездната в душата... Бездната, сиреч тази празнота може да бъде запълнена само от Твореца.
За егото и суперего-то - това си е точно така.
Но все пак, помисли отново, не е ли всяко едно желание свързано с тези ти ми его и суперего и за да ти е по-лесно анализирането на този интересен въпрос, ще постна "Четирите Благородни Истини" дадени чрез Буда. Не че не ги знаеш де, но все пак...


"В парка под Варанаси сред своите бивши другари по аскетизъм Буда Шакямуни (Пробуденият, Мъдрецът от Шакя) произнесъл своята първа проповед – „завъртането на колелото на Дхарма”.
Ето началото:
„Има две крайности, о, монаси, които не трябва да следва този, който се е оттеглил от света. Кои са тези две? Едната е практиката, основана на чувствената привързаност. Този път е нисш, варварски, недостоен, не водещ до добро, еснавски. Другата е практиката на самоизтезанията, мъчителна, недостойна и не водеща до добро. Но има и среден път, о, монаси, открит от Татхагата („така дошъл”, епитет на Буда) – този път, който отваря очите, подпомага разбирането, води до умиротвореността, до висшата мъдрост, до пълното просветление, до Нирвана.”
(Дхармачакраправартана сутра, 2.4)

Буда формулирал Четирите Благородни Истини (Чатвари Ария Сатуани - сансткрит), основата на Дхарма. Те са:
1. За страданието
2. За възникване на страданието
3. За прекратяване на страданието
4. За пътя към прекратяването на страданието

1. Истината за страданието е:
„Такава, о, монаси, е арийската истина за страданието. Раждането е страдание, старостта е страдание, болестта е страдание, смъртта е страдание. Свързването с неприятното е страдание, неудовлетвореното стремление е страдание. Накратко петте елемента са страдание.”
Страданието обхваща физическите, телесните (раждане, старост, болест, смърт) и психическите (свързването с нежеланото, раздялата с желаното, неудовлетворението от живота) преживявания, съпровождащи целия човешки живот и представляващи неразделна част от неговото битие.

2. Истината за възникването е:
„Такава е арийската истина за възникването на страданието. Наистина, жаждата предизвиква възобновяване на съществуването, съпровождано от жажда за чувствени удоволствия, търсене на удовлетворение ту в едно, ту в друго, стремеж към удовлетворяване на страстите, стремеж към съществуване или несъществуване.”
Ако страданието има своя причина, то (страданието) е само следствие, а не изконно състояние на нещата. Изводът на Буда е – причината за постоянното възобновяване на циклите на съществуване е жаждата (желанията).

3. Истината за прекратяване на страданието е:
„Пълно безстрастие и прекратяване на желанията, отхвърляне на его-то и освобождаване от него, без привързаност към него.”

4. Истината за Пътя е:
„Наистина, това е арийски осмеричен път:
- правилни възгледи
- правилни намерения
- правилна реч
- правилни действия
- правилен начин на живот
- правилни усилия
- правилно самообладание
- правилна концентрация

"

и нещо от Ошо:
"Съществуват само два вида желание: по-нисшия вид е да се прави нещо, по-висшия - да се познава. За по-нисшия вид е необходима телесност, за по-висшия - ум."

Та, според Буда, а и не само, всичките желания, независимо колко ни се видят "чисти", или "мръсни", са си все продукт на "аз"-а, демек на егенцето... на онази наша част, която се стреми към нещо, за да има друго. Чист егоизъм, в което разбира се няма нищо лошо.
Наричам го "егоизъм, отправен в най-точна посока", а с други думи - егоизъм отправен натам, от където единствено би могла да дойде наситата.
Всичките желанийца на Духа, или на Душата са си все егоизъм, независимо какъв е той и на какво се маскира.
Според мен, "чисто желание" - такова животно нема.
Сега се сещам и за филма "Самсара", дето учителя попита ученикът си така:
"Кое е по-лесно - да задоволиш всичките си желния, или само едно от тях - твоето?"

Душата човешка е много интересно нещо. Тя изпитва постоянен и безпрецедентен глад за насищане, за Любов и поради този глад са всичките истории и тарикатщини на его-то и на суперего-то.
С този глад и заблудена в "Мая", душата ни търси засищане в посока хоризонтална, но там намира единствено относителното, а не абсолютното и тъй живее в света на промените и двойствеността, защото в него всичко, което започва му е отредено да свърши. Всяко начало има своя край. Намирайки радости и кефчета в този свят, намирайки въпросното относително и непостоянно щастие, което даже не е бледо подобие на Реалното и Истинското Щастие, произлизащо от Твореца, душата се заплита в страданието...
Ако егоизма липсва, ако това първично желание на Душта за засищане липсва, то едва ли някога Духт на Човек ще може да познае Сам Себе Си.
Според мен, егоизма има своето място в картинката, наречена "Битие", или Творение. Егоизма е твърде важен.

Ако под "Чисто Желание" визираш въпросната осъзнатост, в която Душата човешка осъзнава своята непълнота и несъвършеност и най-вече разбира, че не може да немери целта на своя копнеж по различните хоризонтали, тогава бих се съгласил.
Обаче, всяко желание си е еднакво чисто. Всички желания са породени от тази липса душавна, но осъзнатостта за това е различна при хората/нас.
Дали Душата ще търси насищане и пълнота/изпълване в този свят, или ще потърси тези неща директно от Твореца, то това е единствено въпрос на будност, на осъзнаване, на липса на заблуденост и на яснота за нещата - такива каквито са.
Нима желанията на заблуданета и заслепена от "Мая" и от Неведението Душа са по-мръсни от желанието на пробудената Душа?
Ами те в дълбочината си са едно и също с желанието на пробудена душа.
Не са различни, брате! Едно и също е желанието и при едната и при другата. Разликата е в това, че едната се е пробудила за факта, че насищането, пълнотата и съвършенството не могат да бъдат получени в света на измененията и нестабилността, а за другата тези истини са все още неоткрити. Това обаче не прави желанието на едната Душа по-мръсни от желанието на другата.
Желанието е едно и също и при първата и при втората - желание/копнеж за насищане, за изпълване, за съвършенство, за Мир, Любов, за Чистота, за Покой, за хармония,...
Едно и също желание. Еднакво чисто при всички, обаче едни го търсим "тук", а други - "там".
Туй то. Предай нататък, но не търси лаврови венци и последователи, не търси учителстване, щото това пак от пасив и от комплексираност произлиза.

Бъде здрав!

Редактирано от edinica_nula на 31.01.10 10:50.



Тема Re: Има ли в нас Чисто желание?нови [re: edinica_nula]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано31.01.10 12:19



Само едно уточнение.

Жаждата е безобектно вътрешно състояние, докато желанията винаги са насочени към конкретен обект.

Когато например едно малко дете пожелае някоя скъпа играчка в магазина, родителите му могат да му отклонят вниманието и да го подмамят да пожелае друга, по-евтина.

Такива манипулации с жаждата не са възможни. Ако например човек е в пустинията и е жаден, той няма да намери покой, докато не удовлетвори жаждата си. Все едно с вода или евентуално с друга напитка.

Така че Буда говори именно за жажда.

Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: Има ли в нас Чисто желание?нови [re: edinica_nula]  
Автор p-man (8)
Публикувано31.01.10 19:51



Привет, Познат/Непознат

Къде е процепът между подтискането на желанието и отдаването на желанието?



Тема Re: Има ли в нас Чисто желание?нови [re: edinica_nula]  
Автор Tъpcaч_ (Сахаджмедитация)
Публикувано01.02.10 08:19



Автор: edinica_nula
Но все пак, помисли отново, не е ли всяко едно желание свързано с тези ти ми его и суперего
Да, нашите светски желания идат от там. Затова Буда ни казва, че страданията идват от тези желания.

Когато те замрат в нас изгрява чистото желание да станем Духа/Атма/.



Тема Re: Има ли в нас Чисто желание?нови [re: p-man]  
Автор edinica_nula (познат/непознат)
Публикувано01.02.10 15:42



Привет, привет!
"процепът"... хм...
Ами ще е същия, какъвто е между Самсара и Нирвана, така разправя Ошо, което напълно споделям.
Инак, според мен, процепът е в тясната скала, минава се през кристални, сребърни и златни находища, а накрая попадаш в едно поле от розови хризантеми!





Тема Re: Има ли в нас Чисто желание?нови [re: Tъpcaч_]  
Автор edinica_nula (познат/непознат)
Публикувано01.02.10 15:59



Мили, Петьо!
"Его" в превод си е "аз", т.е. нещо отделено от цялото, нещо индивидуално.
"in- във; divido, divisio- разделям, раздел/отдел"
Та ако някой иска да стане Духа/Атма (не че не е ), то значи, че този същия е нещо отделно от Цялото, т.е. някаква индивидуалност (макар тя да е само привидна и нищо повече от умствена концепция).
"аз"-а пък е отъждествяването с тази представа за индивидуалност, произлизаща от закачливата и обвитата в игра и Мая умствена концепция.
Та, драги ми Петьо, кой има желание да стане Духа/Атма?
Как ще отговориш на този прост въпрос? С думата "аз" ли?
Ако ти имаш желание да станеш Духа/Атма, то това желание от кое произлиза? От индивидуалността, брате, т.е. от его-то.
"аз"= "его"

Та, изводът е друже, че това ти ми желание също произлиза от его-то, от индивидуалността.
Ако някой е вече станал Атма/Дух, то какво?





Тема Re: Има ли в нас Чисто желание?нови [re: edinica_nula]  
Автор Tъpcaч_ (Сахаджмедитация)
Публикувано01.02.10 19:59



Егото е фалшивото АЗ и то ние разделя от Реалността. Когато то отпадне има само НИЕ.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.