Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:06 19.05.24 
Полове
   >> Женски клуб
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Училищни неволи  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано04.10.07 09:21



Мили хора,
Снощи направих нещо и в първия момент бях доволна от себе си, но като размислих, се притесних, а е непоправимо. Та затова ми се прииска да споделя с вас и да чуя какво ще кажете.
Само искам първо да поясня, че аз не съм от хората, които пишат жалби и се разправят по разни институции, дори когато съм сигурна, че съм права, предпочитам да махна с ръка. Не се хваля с това, напротив, считам се жертва на извратеното социалистическо възпитание. Защото всеки път, щом се осмеля да кажа на някого гък, после с дни ми е криво и премислям дали не можеше да стане по друг начин.
Сега обаче става дума за детето ми. Дъщеря ми е в пети клас тази година. Досега минаваше с абсолютна лекота през учебния материал и завърши с пълно отличие началния курс. Лятото си говорихме с нея, че вече ще бъде по-различно, по-трудно, по-отговорно и е напълно възможно и оправдано не всичко да е идеално. И все пак, като й го казвах, нямах предвид истории като тази.
Ще ме извините, че ще бъда подробна, но нали трябва да се аргументирам? Входно ниво по история. Първият въпрос гласи: Посочете събитията, станали през: 681, 1205, 855, 864, 1018. Накрая госпожата добавила с червен химикал "години". Е, това е дреболия и го казвам за изчерпателност, но нали все пак детето е написало това, което са му диктували?
Следва отговорът: 681 - Създаване на българската държава. Госпожата добавила с червено "начело с хан Аспарух". И така надолу на всички събития лепнала по един владетел с червено. На 1205 г. обаче детето взело, че написало "Битката при Одрин начело с Калоян". Е там има с червено многоточие, което само Господ и госпожата знаят какво означава.
И така целият въпрос очервен.
Някой може да каже, правилно, трябвало е да отговори по-подробно. Сигурно, ако имаше да пише съчинение. Но това е тестови въпрос. Въпросът е за събития, а хан Аспарух и Кирил и Методий не са събития. Те са личности.
После, последният въпрос. "Избройте столиците на средновековна България". Детето написало: Охрид, Търново, София. Да, отговорът е грешен, това не може да се оспорва. Ако не съществуваше дребната подробност, че до четвърти клас не се учи периодизация на световната история. Децата, естествено, имат обща представа за средновековие, но никога не са учили границите му. То и аз не мога да си ги спомня точно даже.
Така че това е некоректно зададен въпрос. Ако въпросът гласеше "Избройте столиците на Първата и Втората българска държава", едва ли щеше да има много грешки. В целия клас.
Крайната оценка е петица, но въпросът не е в нея.
Като го видях целия този очервен тест, ядосах се, честно ви казвам. Сега вярно, че децата минават при други учители и пада едно голямо мерене на показалки и доказване как ония от началния курс на нищо не са ги научили.
Обаче по отношение на децата това си е едно умишлено и садистично подрязване на крила. Нахълтала госпожата в друг час и намръщено изръмжала: "Ей ви входните нива, нищо не сте направили!".
Снощи трябваше да подпиша този тест. След подписа написах (О.М.), т.е. особено мнение. Дъщеря ми изпадна в ужас и цяла вечер рева. И ми крещя. От крещенето разбрах как тази госпожа преди години нарочила каката на нейна съученичка, изпитвала я всеки час без изключение, не й писала оценка нито веднъж. Когато най-накрая я хванала да не помни една дата, й лепнала четворка. Разбрах също, че госпожата се обръща към тях с "момиче" или "госпожичке" и запазената й марка са ехидните забележки по всякакви поводи. Накрая малодушно попитах не може ли да каже, че е изгубила теста. Не можело, госпожата ги предупредила, че за невърнат тест пише двойка. Едно време двойките се пишеха за незнание, но сега нали образованието се развива, та ...
И така, хора, детето трябва да си занесе теста в петък, аз не мога да изтрия особеното си мнение, а и не съм сигурна, че трябва. И съм в ужас какво натресох на главата на детето си. Защото, ако се наложи, аз ще ги подкарам от директорката и нагоре. Но в часовете ще влиза тя.
Дано пък госпожата да не знае какво значи О.М.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор ПOЛУидиoтчeтo (тиква, бе)
Публикувано04.10.07 09:35



Първо, госпожата едва ли знае какво е О.М. Аз със сигурност от теб го чувам за първи път. И второ- щом не си доволна от нещо, пишеш жалба, а не О.М.

Защото с това особено мнение ще се запознае само госпожата, а с това нищо няма да се промени.

Животът естествено е неудачен, но всичко останало е нормално.

Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор makeover (LIRA )
Публикувано04.10.07 09:56



Правилно си постъпила! И не бива да те е страх! Защо? Стига вече! Те могат да се гаврят сега с децата, да ги използват за заложници, да търпим великата им стачка, защото се изживяват като "Героите на деня"... а ти родителя, заради децата на който те имат тази професия се свиваш и трепериш!
Хей, усмихни се и бъди горда с дечко...започвам да се замислям дали вече не трябва да се постави и въпроса за някакво родителско присъствие в часовете....на смени ако трябва, принякои проблемни преподаватели!)) Не може така да си развяват байрака някои!

А жалби ще си пишете, разбира се....

За отстраняване на някой преподавател от детска градина например да знаете трябва да има минимум 3 жалби до директора на ОДЗ-то/черно на бяло/, после следваща стъпка е районния инспектор предучилищно образование в общината, - после Инспектор ПУВ в Инспектората на пл. Възраждане /4-ти етаж, ст.410, - Калева , Василева/
Трябва да проверите как стои въпроса при училищните такива проблеми, ако се наложи!

За някои върли неща ако трябва и на съд ще се ходи....иначе няма оправия в демократичното общество)) То затова е такова - всеки да има права и да си ги отстоява! Не позволявайте да Ви се изживяват и внушават неща, които чувствате , че не са така!
Успех!



Осигури си лукса, насъщния сам ще си дойде

Тема Re: Училищни неволинови [re: ПOЛУидиoтчeтo]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано04.10.07 11:02



Ами аз реших, че на първо време това е достатъчно. Все пак сега се опознаваме с учителите, нямам основания чак за жалби. По-скоро изходих от идеята, че ако отначало не покажеш, че не даваш да те тъпчат, почват да си те тъпчат по дифолт.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор eli_to ()
Публикувано04.10.07 11:06



Търси си правата.
Когато синът ми беше ученик,в техникума имаше една учителка,която беше написала двойки на 23-ма души,като класа беше от 26 деца.Тази учителка имаше претенциите,че никой не е подготвен за нейния предмет.На една родителска среща аз попитах класната на какъв принцип са оформяни паралерките и след "умното" и изражение поясних,че приемам синът ми да е тъп,но дали нарочно са събрали клас от тъпаци,че не могат да изкарат по една тройка при въпросната госпожа .Това изказване предизвика смях в родителите,а класната подскочи 20см от пода и каза,че се подигравам,а просто учителката била много взискателна.След като се появи учителката по критичния предмет и на въпрос на родителите,как се изкарва повече от двойка при нея,тя ги наговори едни от сорта,че видиш ли учениците били невъзможни,не учели,тъпи,смотани и т.н.Тази реч определено преля чашата и аз казах,че ще извикам комисия,която да изпита учениците и ще пусна жалба в инспектората,с копие до директора за това,че въпросната госпожа има неадекватно и преднамерено отношение.И,че след като в класа има толкова много двойки/ в другите класове беше същото/,тя просто не е способна да изпълнява това,за което е назначена и по-добре да не се занимава повече с преподаване.Казах още,че ако аз работя така с нулева производителност отдавна шефа ще ме е уволнил и че никой работодател няма да дава заплата залудо без да има свършена някаква работа отсреща.След като въпросната учителка няма нерви да търпи учениците си,защо изобщо е учителка.
Познай каква беше реакцията!Родителите започнаха да ръкопляскат,явно са били на моето мнение,но ги е било страх да го кажат.Класната и госпожата по онзи предмет щяха да потънат в земята.След тази родителска среща започна съвсем нормална комуникация между учителката и учениците-знаеше се какво трябва да учат и какво изисква точно тя като знания.И СЕ ПИТАМ- защо беше нужно да се стига до там,че да има нерви,обиди и излагация?Що за мания за величие тресе някои учители и защо си мислят,че те колят и бесят?
Накрая да спомена,че синът ми винаги е бил силен ученик,сега е студент и работи и определено е имал проблеми само със самозабравили се учителки.Ако той беше двойкаджия и мързелив,аз нямаше да имам очи да се изправя и да имам претенции от когото и да било.



Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор Heли. (Lady with doggy)
Публикувано04.10.07 11:32



Ще ти отговоря така.
През лятото пироговци реваха, крещяха, тръшкаха се...сигурно една трета(или по-малко) от тях имат основание.
Преди две седмици заведохме потрошената ми свекърва(била сама в къщата си в малко градче,хлъзнала се,паднала) в Пирогов.Четири часа пред приемната,заедно с една камара други страдалци от всякаква възраст и социален статус.....приеха едвам двама!!!!!!!Минаваха хилещи се сетри и доктори, които дори не желаеха да говорят с чакащите и нещо да им кажат!

(...............Натоварихме я и я заведохме в Токуда. Посрещане с количка,зпращене с количка-като в некъф амер.филм. След 45 мин имаше снимка, диагноза и назначено лечениe.Срещу 15 лв за снимката и 15 или 20 за всичко останало-ако не се лъжа, защото мъжа ми плати на касата.
Чисто, любезно, бързо.)

Не знам дали това е отговор.Но ми се струва абсолютно същото по един зловещ начин.


п.п.Синът отдавна се спаси от българското образование, но дъщеря ми е 12 клас...ще правят матури.Само че, тя е в частна гимназия и не са пропуснали и две минути, за нейно съжление. Помня още учителките й от средния курс, които за три години НЕ ИМ НАУЧИХА ИМЕНАТА НА ДЕЧИЦАТА, помня и тези на сина ми от прехвалената Първа АЕГ и падащите тавани на сградата.....не знам, права си да се ядосваш и то много, това което цари в здравеопазването и в образованието наистина може да нанесе такива поражения, че после ще се чудм дали изобщо може нещо да се оправи.





Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор molokov (koktail)
Публикувано04.10.07 11:44



знаеш ли какво би я обезоръжило

да се срещнеш със нея и да и кажеш откровено за реакцията на дъщеря ти и за твоето притеснетие от нейната реакция - "ясно ми е че децата преувеличават, но все пак се притесних."..... бла бла дипломация"

това ще я респектира - защото ще има вече едно наум

а за ОМ кажи че е заради Средновековния въпрос и че не са учили по този начин мат.

ммда - аз така бих направила



Тема Re: Училищни неволинови [re: eli_to]  
Автор molokov (koktail)
Публикувано04.10.07 11:48



маме страшна си

и аз съм такава мама, та знам как повечето само чакат някой да каже мислите на повечето хора.

сега ще се видя аз......



Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор Бepeзka!Модератор ()
Публикувано04.10.07 11:50



Защо просто не отидеш да се видиш с госпожата и да кажеш какво те безпокои. Сигурно ще ти разбере притесненията.



Тема Re: Училищни неволинови [re: makeover]  
Автор Бepeзka!Модератор ()
Публикувано04.10.07 12:05



Идеята да има родители в часовете би се харесала на повечето учители. Убедена съм. Само че ще видите не това, което си мислите. Мисълта ми е, че може би така децата ще мируват повече. Не вярвам на теб като майка да ти стане приятно ако видиш, че детето ти си мушка мобилния под полата на госпожата, за да направи снимка... или че решава да се изнесе от час докато госпожата е с гръб и пише на дъската. В училище се случват такива неща, но родителите не знаят за тях. И все си мислят, че учителите са идиоти. Има и идиоти - така е. И моето дете попадна при невротизирана преподавателка, но не бива да се слагат всички учители под един знаменател. Има и много компетентни и кадърни хора в професията.



Тема O.M.нови [re: _Meдeя_]  
Автор Xoлдън (нов човек)
Публикувано04.10.07 12:33



означава "Особено мнение".
Само написването на О.М. означава непознаване на начина за оформяне на документи.
След полагане на подпис с О.М. е редно на документа отдолу да се напише в какво се изразява особеното мнение.Ако липсва физическо място на документа,към него се прилага О.М. на отделен лист(където се прави запис за кой документ се отнася О.М.),като това се отбелязва изрично в документа.
И вече е твой избора в О.М. дали да похвалиш даскалицата или да я оплюеш.
Нищо не е загубено.




Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!

Тема Труден казус.нови [re: _Meдeя_]  
Автор ABe (разсеян)
Публикувано04.10.07 12:46



Не можеш да водиш война с учителката на нейна територия. Ще ти съсипе детето. Особено като видях от кой тип колеги е тази след кратките ти описания.

Най-добре е веднага да си преместиш детето в клас, на който тази мизерница не преподава.

Трудните неща ги правя с лекота, невъзможните малко ме забавят.
Бъдете високи!

Редактирано от ABe на 04.10.07 12:47.



Тема Re: Училищни неволинови [re: Бepeзka!]  
Автор HAДEЖДA™Модератор (Jedem das Seine)
Публикувано04.10.07 12:54



Преди около 10 години направих фаталната грешка, да обясня на госпожата по математика, че задачата на сина ми е вярно решена, а тя я беше зачертала. И не се осланях на моите познания по математика, а питах девера, който е учител по математика в строителния техникум. 3 месеца след това я изтърпях как му стъжнява живота в часовете си и пуснах тежката артилерия - била съм гл.счетоводител на "просветата" в общината, и помолих бившите колеги от РИ"Просвета" да я 'посъветват'. Аз оттогава и на родителски срещи не ходя, не мога да изтрайвам тъпи реплики. Не мога да се примиря, че един Учител пред 20 и кусур родителя ще обяви на всеослушание как Иванчо или Марийка са тъпи деца, и нищо нямало да стане от тях. Не ми се продължава по темата. Доволна съм, че моите учат, потят се над входните нива. И голяма част от учителите им са УЧИТЕЛИ, не преподаватели.

НА ТОЗИ СВЯТ НАЙ - ВИСОКА ЛИХВА НОСЯТ СПЕСТЕНИТЕ НЕРВИ !


Тема Re: Леле ужас това истина ли енови [re: _Meдeя_]  
Автор Muлa (Спаски)
Публикувано04.10.07 13:10



Прочетох всички мнения и съм потресена. Това истина ли е - така ли се държат учениците и учителите в у-ще??? Просто не мога да повярвам, там учат или воюват?! Никой ли вече не уважава учителя, че ще му излизат зад гърба докато пише по дъската. А даскалите сериозно ли заявяват пред родителите, че децата са им тъпи?!... Олелеее, кажете ми, че не е истина и са единични случаи! Какво щастие, че ми е спестено всичко това.





Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор дмa (член)
Публикувано04.10.07 15:00



Има два варианта или наистина е "садистично отношение" или просто е педантичен учител. Аз съм имала доста такива педантични учители в гимназиалния курсус. Сред тях беше леля ми, която имаше слава на "страшилището" и получаваше все разни разярени родители. Такива учители съществуват без да са садисти. Това им е начина на преподаване, с подробности, с описване, с изисквания. Тези входни нива са често израз на начина на преподаване на учителя. Такива учители, ако не са садисти, са едни от най-добрите преподаватели които съм имала някога и резултатите им често са по-високи от тези на друг тип учители.

Попитай учителката какви са и изискванията на децата, за да можеш да "контролираш нивото на подготовка на дъщеря ти" у вас. Малко по-дипломатично..

Пък ако е от садистичните, ще имаш и време и възможности да подаваш жалби и да търсиш други начини.



Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор palatka (старо куче)
Публикувано04.10.07 15:05



Не искам да те плаша, но няма да се разбереш със съществото, което си описала. Един такъв перкинс тормозеше моето дете и въпреки всичките ми усилия не можах да го уволня... директор.

Сега сме в друго училище и детето ми отново е нормално.



Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор aquarius_ (непознат )
Публикувано04.10.07 18:04



На мен пък ми звучи нормално: писала е 5, което си е висока оценка, а е посочила "какво още би могло" с червеното или как занапред тя би искала да са формулирани отговорите. Не зная какво е "входно ниво", но ми звучи като някакво начало, запознаване - нормално е по този начин учителят да си постави изискванията, да се види какво разбира тя под добре научен материал.



Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор Kackeт (ама Keнзо)
Публикувано04.10.07 18:54



Буря в чаша вода. Кво толко се стървиш на даскалицата? писала и е петица. Колко деца имат изгорели транзистори от сбъркани родители не е истина. Помисли дали не е патология да си толкова замесена в уроците на чавето...



Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор the_baobab (дърво)
Публикувано05.10.07 08:51



А ти до/под О.М. написа ли нещо, защото ако не си, имаш възможност да лавираш и действаш според ситуацията.

ПП: Понякога ми се струва че би трябвало да говорим първо с децата си и да им гласуваме по-голямо доверие, преди да предприем някакви действия.





Тема Re: Труден казус.нови [re: ABe]  
Автор the_baobab (дърво)
Публикувано05.10.07 08:57



ама винаги има по една такава психясала учителка и до кога ще си мести детето. Моето е малко и още не съм се сблъскала с този проблем и сега ми е широко около врата, но ми се иска да реагирам така както сега си мисля, че е редно.
Някои борби просто не са наши, те са на децата ни и нашата роля е да сме до тях.





Тема Re: Училищни неволинови [re: the_baobab]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 12:59



Нищо друго не написах, честно казано, първият ми порив беше да пиша "не съм съгласна", но после реших да действам по-завоалирано. Естествено, че не ме е страх за мен си, за детето се притеснявам, защото знам как едно нарочване от учител понякога буквално променя живота на човека, конкретни случаи знам. А дори и да не се стигне чак дотам, със сигурност оставя горчиви следи.
И не знам защо не говорих с нея, може би защото бързах да го направя, докато не съм се разколебала. Или пък защото бях сигурна, че няма да е съгласна, а на мен ми се искаше да й покажа, че позицията може и да се отстоява. Все пак тестът е неин, ама подписът е мой.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: Kackeт]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 13:07



Грешиш, вадиш си изводи от изолиран случай. Дъщеря ми е тази, която не приема неуспехите, а аз постоянно се опитвам да я туширам в това отношение. За нея се загрижих, защото знам колко е чувствителна към несправедливостите, защото видях, че страда. А оценката я споменах информативно, тя е правилна предвид последния грешен отговор. Тестовете се спускат централно, а че въпросът е некоректно зададен, в стил "Кирияк Стефчов", е друг въпрос ...
Протестът ми е срещу излишното очервяване, което казва "виж се как нищо не знаеш" ... а децата са от броени седмици с тия учители, и предметът е нов, и мислиш ли, че не се притесняват?
В уроците на чавето предпочитам принципно да не се замесвам, освен когато ми се прищява да й кажа неща, дето ги няма в учебника. Но в случая училището ме замесва, защото иска моя подпис върху този тест.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор the_baobab (дърво)
Публикувано05.10.07 13:19



повдигни въпроса на родителска среща, сигурна съм че и други родители ще те подкрепят.
а това за нарочването съм го виждала само към други деца. аз даже, колкото и нелепо да звучи, се боря с другата крайност. нашата госпожа го е харесала моя син, защото много приличал на нейния като малък, и му прощава много лесно, че и си затваря очите за някои неща. говорих с нея, но не помогна особено много. а децата са тарикати и знаят как да се възползват.
но той е 4 клас. има още време да се доказваме, но пък така го мързи горкия





Тема Re: Училищни неволинови [re: aquarius_]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 13:20



Входно ниво е тест за знанията, с които учениците започват учебната година, а не за изискванията на учителя. Даже тестовете не се изготвят от самия преподавател, а се спускат централно. Въпросът изисква да се посочат събития и дъщеря ми е посочила събития. Ако трябва да се ориентирам от тази оценка за изискванията на учителката, добре. Направих следния извод: тя иска учениците да имат телепатични способности, да й четат мислите и да знаят какво иска да пишат и какво не. Сетих се и още нещо. На въпроса за битката при Одрин, където тя е посочила, че владетелят е Калоян, също има многоточие с червено. Там е трябвало да се напише поименният списък на бойците ...
5 за моето дете не е висока оценка, а непозната. Много ясно, че за в бъдеще ще има още петици и не само петици, а по-ниски понякога. Но ми се иска, когато ги получава, да знае, че има толкова, защото толкова си е заслужила. А не защото някой решил да показва мускули.
Разбираш ли ме, айде ще го кажа още по-конкретно: и двойка да ми донесе, гък няма да кажа, ако знам, че наистина е отговорила за двойка. Шест минус да има, ако съм убедена, че не е заслужила минуса, ще настоявам за пълната шестица.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор дмa (член)
Публикувано05.10.07 13:26



Това което не разбирам е защо интерпретираш очертаването с червено като агресия или както казваш "виж се как нищо не знаеш"? Ако имаше такъв смисъл, оценката нямаше да е 5.

Между другото, входните нива определено показват какви са изискванията на учителите, самият ти въпрос тук го доказва, защото явно тази учителка ще изисква занапред отговори които не се изчерпват с една дума.



Тема Re: Училищни неволинови [re: the_baobab]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 13:31



Ъъъ ... какво беше това родителска среща? Някои от родителите още не познават класната.
Мда, и вашата учителка ви прави лоша услуга, така е лошо за детето, ще му попречи да развие умения за оцеляване. Не мога да дам съвет, нямам подобен опит, случвало се е моето дете да бъде любимка, но все на справедливи учителки, които не се съобразяват с пристрастия, когато се издъниш.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор the_baobab (дърво)
Публикувано05.10.07 13:33



ооо, за сметка на това аз го гърча.

на мама умното гардже



Тема Re: Училищни неволинови [re: дмa]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 13:40



Интерпретирам го така предвид цялостния образ на учителката, която се обръща към децата с "госпожичке" и "момиче" изречено с оня презрително-заядлив тон, за който сигурно се сещаш. Предвид това, че проверените тестове са занесени в класа с грубо изречена реплика "ей ви входните нива, нищо не сте направили".
А в теста има въпроси, които изискват по-обширна разработка, като например "Разкажете легендата за Патриарх Евтимий", там детето е написало повече от половин страница голям формат, защото от него се иска да разказва. А където се е искало да изброява, изброило. Ако госпожата е имала свое виждане по това, как трябва да се отговори на този въпрос, защо не го е дала като устно указание преди попълване на теста?

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: palatka]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 13:43



За съжаление живеем в малко градче, имаме не само едно училище, ами и една паралелка. Тъй че за смяна и дума не може да става, освен ако не се изселим. Ще се опитаме да не го дразним съществото, пък ако видим, че и нататък нещата се развиват в същия дух - подкарваме началниците отдолу нагоре. Засега няма основание, но аз ще наблюдавам отблизо какво се случва там.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор дмa (член)
Публикувано05.10.07 13:45



Аха, абе и аз се зачудих дали им е казала устно колко да пишат. Какво да ти кажа, искрено се надявам да е разбран човек и това да е просто- де да знам и аз, моментно. Според мен е по-добре първо да пробваш с добро, чак тогава оплаквания, но ти си реши.



Тема Re: Училищни неволинови [re: дмa]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 14:22



Ами доколкото разбирам, това е педантка-садистка. Щом колегите й я определят като перфектно подготвена и непоносима грубиянка ...
Абе д-р Хаус в пола. Ама по-грозен.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 15:01



Искаше ми се на всеки от вас да кажа по нещо, почнах отзад-напред ... а ето, оказва се, че няма да имам достатъчно време.
Благодаря ви и за подкрепата, и за критиките. Не е лесно да си родител на подрастващо дете, да знаете. Но се учим по малко



Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...

Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор aquarius_ (непознат )
Публикувано05.10.07 15:34



Имах предвид, че точно за да не се налага да имат телепатични способности учениците за седващия път, тя е показала с червеното как иска да й се отговаря на въпросите занапред, иначе казано "по-подробно". Ти даде пример и с грешен отговор - ако са няколко петицата може и да е заслужена (тук не уточняваш). Но виж - аз предлагам едно тълкуване само, защото ми се вижда разминаване между 5 и "многото червено". В примера с шест минуса там е работата, че не ти преценяваш дали е или не е заслужила минуса ... иначе демонстрираш недоверие към учителя, което не е добре за детето, а и няма вечно да си до нея да преценяваш вместо другите, така че една петица в началото на годината не е чак такава беда - педагогически може и да е добър подход.



Тема Re: Училищни неволинови [re: aquarius_]  
Автор _Meдeя_ (тъмна)
Публикувано05.10.07 17:40



Още по-лесно щеше да се избегне телепатичният подход, ако преди попълването на теста беше казала "освен събитие искам да посочите и по времето на кой владетел става това". Тогава вече, който не е слушал или не е знаел, сам щеше да си е виновен. Въпросите са 4, единият е без поправки, другият е с поправка на една правописна грешка, другите два са съответно този с грешния отговор за столиците и този с добавянето на царе и князе на всеки ред. Не става ясно дали петицата е само заради грешния въпрос. Впрочем, едно време аз самата съм имала учител по история, който намаляваше оценки заради правописни грешки в тетрадката с плановете на уроците, та знае ли човек.
По въпроса за недоверието, аз мисля, че за детето е здравословно да знае, че учителят не е Господ, също както в един момент го научава за родителите си. Учителите са хора, различни са, някои са наистина чудесни, други не заслужават доверието ми и нито ще им го дам, нито ще лъжа детето си, че им се доверявам.
А подхода с първоначалното стресиране на подопечните винаги съм го смятала за грозен и неефективен. Според мен може да подейства само при някой суперамбициозен и нахъсен, всички останали ще ги отблъсне, най-чувствителните до степен да намразят предмета завинаги.
Аз педагог не съм, но работя в социалните дейности, много време съм вършила и ръководна работа. При мен е закон винаги да давам пет напред. И никога не съм била подведена ... на хората им порастват криле и после дават всичко от себе си.

Всички демони, всички дяволи скитат в моята кръв луда, хей, учителю ...


Тема Re: Училищни неволинови [re: _Meдeя_]  
Автор fidgety (fury)
Публикувано05.10.07 18:05



Самата аз съм от поколението, завършили преди 10-тина години. Имах две такива преподавателки в гимназията- класната ми по литература и госпожата по английски. По литература бях всеки час изпитвана, без изключения в продължение на 4 години. В началото си мислех, че това е тенденциозно отношение, за да ме тормози и да ми вгорчава живота. "Стартовият тест" при нея започна с 4-ка, която приех много трагично, предвид, че бях завършила с пълно отличие. Всъщност, от позицията на сегашния ми акъл, осъзнах, че тази жена се е опитвала да развие интереса, който е усетила, че имам към предмета й.
По английски беше аналогичен случая. До ден днешен употребявам този език, благодарение на знанията, получени само в гимназията. Не съм ходила на частни уроци, но за сметка на това изкарвах отлични оценки, явявайки се по разни изпити.
Това, което се опитвам да кажа е, че невинаги "тормоза" е с цел депресиране на детето. Има и много кадърни учители, които действително обичат професията си и искат да научат децата на нещо. Това, че е по-взискателна не означава, че трябва да бъде критикувана за това. От моя страна тази жена би получила единствено адмирации за това, че има нервите, педантичността и желанието да научи младежите на нещо. И пропускаш много съществен факт: тя е написала "Много добър 5", въпреки че ти казваш, че целият тест е бил нашарен. И не на последно място: да, подкрепям напълно стачката, защото е безумие тези хора да работят за мизерните 300 лева на месец, с които могат да посрещнат единствено нуждите си от хляб, вода и мляко. Мисля, че хората, които възпитават децата ни, заслужават много повече, особено предвид всичките претенции, които имат родителите към тях. Най-лесно е да се напишат 6-ците, далеч по-трудно е те действително да се заслужат.

La donna e mobile



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.