|
|
|
Тема
|
Охладителната система на транспортер
|
|
| Автор | VWT (Нерегистриран) |
| Публикувано | 30.01.06 19:07 |
|
|
Здравейте!
Отскоро ми се налага да карам един Транспортер 1989 година. Въпроса ми е следния: догоре ли трябва да е пълно казанчето за антифриза (това до акумулатора) след като няма белези мин. и макс.? При мен е пълно до горе, а разширителното (това отзад до капака с номера) малко над белега мин. Връзката между двете е проходима. Проблема е, че нивото в разширителното казанче не се променя при студен и загрял двигател. Та къде се разширява тогава антифриза при загряване? Моля, някой който кара такава машина да ми разясни кое как трябва да бъде.
| |
|
Тема
|
Re: Охладителната система на транспортер
[re: VWT]
|
|
| Автор |
MAP (himself) |
| Публикувано | 31.01.06 19:17 |
|
|
Така е нормално.
В капачката на 1'вото казанче(вътрешното - до акумулатура) има двоен клапан който при налягане от разширение пропуска навъм (към второто казанче) а при свиване си засмуква от там. Можеш да видиш че маркуча влиза/излиза от долната част на второто казанче. Много е важно там винаги да има течност. Явно затова са го направили лесно-достъпно под капака с рег.номер.
Дисел ли е?
Не е...това на което ти прилича
| |
|
Тема
|
Re: Охладителната система на транспортер
[re: MAP]
|
|
| Автор | VWT (Нерегистриран) |
| Публикувано | 31.01.06 21:20 |
|
|
Да, дизел е. То и аз мисля, че от първото казанче прелива към задното, но при мен нивото в задното казанче при загряване на двигателя (стрелката извън бялата зона) изобщо не се повишава. Няма никъде течове. Та все още се чудя къде се разширява тогава антифриза. Да е блокирал клапана в капачката? Но така върви вече няколко месеца. Пък и течностите при загряване не може да не се разширят (физичен закон).
| |
|
Тема
|
Re: Охладителната система на транспортер
[re: VWT]
|
|
| Автор |
MAP (himself) |
| Публикувано | 31.01.06 23:13 |
|
|
Трудно ще забележиш разлика в нивото. Част от разширението се поема от маркучите на безкраино дългата охл. система, така че не се притеснявай.
Все пак ако ти се види че при загрял двигател маркучите са подозрително по-твърди отколкото при студен, няма лошо да смениш капачката.
До преди 2 години имах такава машина 1.6Д'87 и бях супер доволен, с изключение на шума който на дълъг път ме изморяваше.
Скъсах се да я изолирам и накрая я продадох
Беше изумително че със скромните си 50 к.с. вдигаше 120
Не е...това на което ти прилича
| |
|
Тема
|
Re: Охладителната система на транспортер
[re: MAP]
|
|
| Автор | VWT (Нерегистриран) |
| Публикувано | 01.02.06 20:50 |
|
|
Благодаря ти за отговорите. Като казваш шум, при мен се чува някакъв шум от трансмисията, нещо като триене, особено при движение по инерция, когато не се чува двигателя (той по принцип се чува доста тихо). Да имаш на представа от какво може да е?
P.S. Тия Транспортери май са доста сполучливи машинки!
| |
|
Тема
|
Re: Охладителната система на транспортер
[re: VWT]
|
|
| Автор |
MAP (himself) |
| Публикувано | 01.02.06 22:20 |
|
|
Нямам идея какво може да е. Виж да не виси нещо да опира в полуоските или пък шум от триене в задните главини, нещо като накладки в барабани, знам ли.
Казваш много тих шум от двигателя??? Да не би твоя да е товарен с отделена кабина?
Моя беше пътнически 7+1, но аз си бях преправил седалките да стават за легло. Така в "походно положение" ми беше за ежедневна кола а през свободното време къмпинг-мобил.
Спартанска машинка, но супер надеждна! С нея бях готов за околосветско
Не е...това на което ти приличаРедактирано от MAP на 01.02.06 23:53.
| |
|
Тема
|
Re: Охладителната система на транспортер
[re: MAP]
|
|
| Автор | VWT (Нерегистриран) |
| Публикувано | 02.02.06 20:41 |
|
|
Да, моя е товарен с отделна кабина. Може би затова е доста тихо в кабината. Благодаря ти за отговорите.
| |
|
Тема
|
Re: Охладителната система на транспортер
[re: MAP]
|
|
| Автор | ios (Нерегистриран) |
| Публикувано | 10.02.06 22:25 |
|
|
shumat e ot lagerite na glavinite
| |
|
|
|
|