Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:16 14.11.25 
Автомобили
   >> VW
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Предубеждения и предрасъдъцинови  
Автор PRN (ваш приятел)
Публикувано14.10.04 09:43



Това се случва доста рядко - всъщност на 5-6 години веднъж: избирам си кола. И така в последната облачна събота дойде време и на тази работа. тук съм нахвърлил впечатленията си от колите които карах тази събота:

Идеята ми беше проста - нова кола среден клас, с достатъчна мощност да не се чувствам прекаран след старата ми Мазда Миления (около 140 киловата, компресор), която да се държи добре по завоите и да е стабилна на мокър път. Еквивалента на 45000 лева, като цена е тавана (нищо против ако е доста по-малко). А да, и да ми харесва като дизайн разбира се, както и да не е нещо което всичките ми колеги имат (например Хонда Евро, Мазда 6). Да не е Нисан (така и нищо не съм харесал от тази марка с излючение на Z350). Да не е Опел (наречен Холден тук) или Форд - токова са грозни и недодялани, че само майка им може да ги харесва. Волво е за хора чието бъдеще е зад гърба им, не за мене. Ауди, Мецедес и БМВ са твърде скъпи като нови.

Започнах с новото Пежо 407. Странна кола, така и не можах да свикна със седалките. Щофьора е някъде в средата на колата. Предницата се губи пред тебе. Как й беше направено окачването на това Пежо не знам, но колата хем клатеше, хем друсаше. 6-степенна скоростна кутия от които шеста скорост на практика за нищо не служи по тукашните пътища (доста тесни и полупланински). Със 2.2Л двигател пежото се чувства доста слабо и явно му липсва мощност. Клатих се по пътя като пиян францизин. Зачеркнах го. Язък за външния дизаин.

Субару Импреза - 2.5Л. Винаги съм харесвал субарутата - тази се оказа най евтината от колите които гледах. Не е лоша кола, но е доста малка, 2 годишната ми дъщеря така и не можа да си намери място за краката като я инсталирах в детското столче отзад. Отпред с жена ми бяхме толкова близо колкото не сме били от медения месец. Скоростната кутия се оказа с много близки предавки, нещо което не би било лошо за рали, но е пълна безсмислица за двигател с доста торг по нормален път. Май 1-3-5 скорост беше всичкото което ти трябва. Май ми е минало времето за такива коли. Отиде си.

Субару Легаси - 2.5Л. Много по-добре от импрезата. Оказа се с автоматична скоростна кутия. Много по-добра от дървено направената ръчна скоростна кутия на импрезата. Много добре се държа на пътя. Уверена по завоите. Добре направена кола, с две забележки - малко нещо евтино усещаш се интериор, евтина пластмаса. И освен това не достатъчно мощна, поне сравнена със старата мазда. Оставих я в short lista, ако и да бях леко разочарован от новото превъплащение на старото Легаси. Сигурно тази с турбо двигателя щеше да е друга работа, но за сметка на допълнителни 15000 лева (мерси!).

Фолсваген Голф - 5та серия, турбодизел 2.0Л. новата скоростна кутия на Ауди. За тази кола трябваше да се преборя с два мои предрасъдъка. Първия срещу марката Голф - в моите очи раздрънкана германска чудесия за студенти, и втората срещу дизела в лека кола. Новия Голф ме накара да преразгледам картата си на света. Колата е по-голяма от всеки друг предишен Голф. Изключително стабилно направена. Спортно окачване, не помръдва по завоите, независимо от глупостите които правиш. Великолепен дизел, които залепя гърба ти за седалката на втора скорост (103киловата/320нютон-метъра). Най-добрата автоматична скоростна кутия, която съм опитвал (тази с двата съединителя - DSG Direct Shift Gearbox). Винаги на вярната предавка, без да се срамува да премести скоростите от 6та на 2ра, ако виснеш зад някой камион. Открих че много от нещата които харесвам в една кола, като динамични показатели зависят от въртящия момент, а не от абсолютната мощност. А да, и гори смешно малко - около 5-6 литра на смесено пътуване.

И така се прибрах каталясал от каране, но с ясна идея какво искам. От вчера Голфа е в гаража ми.




Редактирано от PRN на 14.10.04 09:49.



Тема Re: Предубеждения и предрасъдъцинови [re: PRN]  
АвторGTE (Нерегистриран)
Публикувано14.10.04 12:04



Ako beshe probval Mazda 3 ili Mazda 6 mislja che Golfa shteshe da go katurnesh v short listata ama ne na pyrvo mjasto.



Тема Re: Предубеждения и предрасъдъцинови [re: GTE]  
Автор Pichaga (завеян)
Публикувано14.10.04 12:52



Честито за новата придобивка, със здраве да я караш и без аварии....Защо не се регнеш в новия форум на клуба, ще си първия с Голф5, пък и лекар още си нямаме /нали беше доктор, нещо да не бъркам/



Тема ВЕЧЕ БЕЗ предубеждения и предрасъдъцинови [re: Pichaga]  
Автор Red Jetta (>100 кг,<2м)
Публикувано14.10.04 14:13



честито и от мен! всички най-добри пожелания за теб, твоето семейство и новата кола.
.................................
послушай "пичагата" и ще си добре дошъл!

Save water: drink BEER!!


Тема Re: Предубеждения и предрасъдъцинови [re: GTE]  
Автор PRN (ваш приятел)
Публикувано15.10.04 00:53



Всъщност съм карал Мазда 6 като излезе, май преди около година и половина две. В никакъв случай не е лоша кола, освен това имах дълго време любовна афера с Мазда Миления - милеров цикъл двигател, 2.3 Л. Не ме впечатли обаче, може би защото сравнявах кола с 122киловата с старата със 140киловата. Видя ми се леко анемична. Тук (Нова Зеландия) пътищата са доста криви и тесни, ако и с хубава настилка. За изпреварване имаш много малки учатъци, за което ти трябва кола с бързо ускорение. Иначе се кара с 100-110км/ч - нито пътищата стават за 140-150, нито ще ти простят ако те хванат ченгетата (всъщност за 150км/ч директно си губиш кижката за 6 месеца и глобата е над хиляда лева).

Мазда 3 не съм карал, SP23 изглежда много добре, подозирам че се държи добре на пътя и че мощността й е достатъчна - двигателя на Мазда 6 в много по-малко купе. Но си остава доста малка кола, в никакъв случай няма мястото, което има Голфа.



Тема Re: ВЕЧЕ БЕЗ предубеждения и предрасъдъцинови [re: Red Jetta]  
Автор PRN (ваш приятел)
Публикувано15.10.04 00:59



Мерси, ще се регистрирам, ако и да не знам какво да кажа там - явно сте се събрали хора, които издълбоко ги разбирате нещата. Аз съм от тези, дето рядко повдигат капака на колата, основно за да налеят вода за чистачките. Иначе да - лекар съм, така се случи.



Тема Re: Предубеждения и предрасъдъцинови [re: PRN]  
АвторGTE (Нерегистриран)
Публикувано15.10.04 08:30



Vse pak i az da ti chestitja, da si ja karash s merak i radost.
Inache az imam sluzebna Mazda 3 i v sravnenie s Laguna moga da zajavia, che toa e kola ot po-nisak klas s po-niska cena, no s mnogo po dobri pokazateli. Da, ne e shiroka kolkoto Laguna (za Golfa ne moga da kaza), no ostanaloto e prosto nesravnimo. Imam i Toyota Camry, kojato spored men e kolata mechta za smeshni pari (imam predvid v kalasa si), no e samo za hora koito razbirat ot koli, a ne takiva koito dyrzat da lysnat s Audi, BMW, Merz i t.n.
Oshte vednyz uspeh i pozdravlenija.



Тема Re: Предубеждения и предрасъдъцинови [re: PRN]  
Автор lowrider (GOLF фенче)
Публикувано15.10.04 10:42



Първо честито!Cнимай го,кажи какви екстри има,какъв модел е?sportline,comfortline,highline,S,carat...
Вече второ положително мнение за 2.0TDi,от вчера в гаража на един приятел пък стои вече това:

Супер доволен е и той от новия си чешки 'голф' колата е със 6speed gearbox ,но не е DSG,а механична

Golf бе


Тема Re: ВЕЧЕ БЕЗ предубеждения и предрасъдъцинови [re: PRN]  
Автор Pichaga (завеян)
Публикувано15.10.04 13:20



о-о-о там не си говорим само за коли и проблеми, става дума за всичко и е интересно и забавно /като за почивка в работното време е супер/
П.С. То и аз не разбирам много много де



Тема Re: Предубеждения и предрасъдъци [re: lowrider]  
Автор PRN (ваш приятел)
Публикувано16.10.04 13:03



Ето няколко снимки, направени днес (съвсем не най-добрия ден за снимане на коли - облачно и дъжновно):



Sportline, не знам какви са екстрите. Тук Голфа идва само в една модификация с новия дизелов мотор, единствено което се поръча допълнително са кожените седалки (каквито не обичам - понякога пътувам дълго и определено кожата не е най приятното нещо, на което да седиш) и sun roof (май в България се нарича шибидах - много смешна дума).

За се конкурират с японските коли тук европейските производители са принудени да сложат дори в базовите си модели неща като двустранни климатици, 17 цолови алуминиеви джанти (в случая обути с мишелин пилот 225/45), кожен волан, крууз контрол и прочие гъдели, които се спестяват в Европа в базисните модели и за които се плаща отделно. Просто в японските коли всичко това е стандартно и европейците не могат да се циганят за да речем автоматично потъмняващо огледало за обратно виждане.

Иначе Октавията и тук се появи наскоро, мисля само със стария 1.9л SOHC дизелов двигател. Не съм я виждал още по улиците. Още един от моите предрасъдъци: Последните шкоди, които помня са от времето на колата на тъста - шедьовър на чешката инженерна мисъл, звучаща като развихрено порше, с динамиката на волска каруца и стабилността на развят от вятъра шлифер. Оттогава май доста вода е изтекла и тук ги рекламират като следващото голямо име на хоризонта на производителите на коли (май струват колкото и Фолксфаген).

Никога не съм карал турбодизел с ръчна скоростна кутия: подозирам че голяма сменяне на скорости ще пада всеки път, когато се развърти турбото и изведнъж се окаже, че имаш мощност и торг за целия китайски народ.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.