|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Golf R 32
|
|
Автор |
brabusGTl (ентусиаст) |
Публикувано | 14.05.04 10:04 |
|
В момента е много лесно да бъдеш авто ентусиаст, защото на пазара има много модели, което даже затруднява избора. Искате спортна кола? Какво ще кажете за Nissan 350Z, Mazda RX-8, Audi TT или Porsche Boxster всяка една от тях отговаря на изискванията. Искате палав компакт? Няма проблеми.… Mini Cooper S, Golf IV GTI или Honda Civic Type S или Si. Просто изборът е огромен.
Досега две коли практически бяха забранен плод за пазара в САЩ: Subaru WRX STI и Mitsubishi Evolution, две коли от WRC шампионата. Но това е досега.
През Януари 2003 Mitsubishi отговори първи и представи 271hp Lancer Evolution. Една седмица по-късно Subaru показа WRX STI, но с 2.5l (боксер) двигател с 300hp and 300 lbs/ft.
По средата на това Volkswagen се намеси със специалния R32 с 241hp 3.2l V6 (VR6), all-wheel-drive, големи гуми, големи спирачки и много други спортни характеристики. Замислен да бъде “черешата на тортата” R32 изглеждаше да бъде поредната недостъпна кола в САЩ. Но от VW много бързо обявиха, че стъпват на пазара. Веднага започнаха дебати коя е по-добрата кола: EVO или STI. Едните казваха, че едната е с по-добро управление, а другата с по-добра мощност. Може ли R32 да се сравнява с тези коли? Ясно е, че R32 има по-друга мисия, спрямо другите две. R32 е базирана на all-wheel-drive V6 Golf и няма връзка с текуща рали програма на Volkswagen. Също така той е хечбек, а другите са седан. Отговорът предстои.
Нашата цел не е да засичаме ускорение 0-60mph или четвърт миля… това вече е правено многократно. Това, което искаме да видим е как се държат тези коли на пътя и пистата. Да определим + и – на всяка от тях. С това наум да започнем.
Volkswagen Golf R32
Тук в САЩ, когато кажем спортен Volkswagen си мислим за GTI. Обаче няма да намерите никакви емблеми GTI на R32. Той даже изглежда по консервативен паркиран до STI и EVO.
Първата, най-видима разлика между стандартния Golf и Golf R32 идва още при пръв поглед върху колата. Предната броня е с 3 огромни отвора за въздух, добавени са прагове и е променена задницата заради двата хромирани 3" ауспуха. Друго забележимо е 20mm по-ниското окачване сравнено с GTI, 18” OZ джанти с 225/40ZR-18 Michelin Pilot Sport, както и двете емблеми R32 отпред и отзад.
R32 е с 3.2l VR6 под капака. Този 3.2l предлага 241hp (177kw) при 6250rpm и max въртящ момент 236 lb-ft (320Nm) от 2800 до 3200rpm. И двете криви са много линейни и това осигурява прекрасен “гърлен” звук при ниски обороти и невероятен рев при всички. За това способства и специалната дроселова клапа монтирана в последното гърне, която управлява потока на отработените газове.
Мощността се предава чрез MQ350 6 скоростна кутия и Haldex електронен съединител към 4 колела. Haldex clutch-pack е електронно контролирана система, която разпознава приплъзването и има възможност да реагира мигновенно, по-бързо от много други all-wheel-drive системи. Тази и способност и позволява през другото време системата да се държи като нормално предно предаване.
R32 е получил 333 мм (13.1 inch) предни вентилирани дискове и 256,5 мм (10.1 inch) задни също вентилирани, с боядисани в синьо спирачни апарати. Volkswagen са вложили, както ABS, така и Electronic Stability Program или ESP, която благодарение на сензорите за промяна на курса, сензорите за приплъзване и сензора за положение на волана улавя приплъзването и нанася необходимите корекции с помощта на спирачките (за презавиване и недозавиване). Както във всяко VW, ESP може да бъде изключена, чрез копче на таблото, за по-голяма доза адреналин.
Окачването на R32 отпред е MacPherson, докато задното е напълно независимо с dual-link рамена. Пружините и амортисьорите са доставени от H&R and Bilstein (въпреки всичко имат щемпел "Volkswagen Racing") и осигуряват твърдо и стабилно окачване, подходящо за спортно настроени шофьори. В съчетание с това са монтирани и по-масивни roll-bars, които предотвратяват всякакъв вид усукване. Това окачване може да се може, че е най-агресивното, което някога е монтирано серийно в Volkswagen и е много впечатляващо.
Когато се качите в R32, Вие не просто влизате в една спортна кола, а същевременно и луксозна. Първото нещо, което прави впечатление е са седалките. Направени от Konig специално за този модел, те осигуряват невероятна стабилност и същевременно комфорт. Понататъшното оглеждане на интериора показва, че не е пестено време и енергия, за да бъде създадено едно наистина луксозно спортно купе. Много добър волан, алуминий, а не пластмаса и много други малки детайли, показват, че тази кола е крачка пред вашите очаквания.
Дано ви е харесало. Ще последва и продължението, но сега нямам време.
Статията е взета от VWVORTEX.COM
| |
Тема
|
eeehhhhh brabus
[re: brabusGTl]
|
|
Автор |
16V (още може) |
Публикувано | 14.05.04 10:18 |
|
eh me4ti
10x za statiata
| |
|
BRAVO BRABUS!!! EVALA! Samo taka!
Gotina e statiata, chakame produljenie! publikuvaj ia i v vwclub-bg.org kato ia dovurshish
| |
|
И аз много ти благодаря за статийката!
Просто нямам думи за този ВЕЛИК ГОЛФ
Който кара такова чудовище надали му се слиза
Нека да ме мразят, стига да се боят от мен!
| |
|
pri sredna cena ot 25 000 EUR i to na 2godini ima da pochkam dokato go podkaram tova........
eto spravka za cenite ako vse pak niakoi ima tia pari plus oshte 5 000 ta da go vkara ot germania
| |
|
отново почвам да не закусвам
евала брабус...
| |
|
Не става със закуските. Пробвал съм и не става.
| |
|
мани мани аз след онзиденшните изваждания съм в амок все още - финансов
| |
|
На улицата
Два от тези автомобила са базирани на коли от Рали шампионата, но те не са съвсем еднакви с първообраза си. Въпреки всичко EVO и STI са “избухливи” и мощни, така, че оставят някакво съмнение за тяхното предназначение. Несъмнено е много забавно да се карат, само зависи къде поставяте тънката граница между комфорта и забавлението?
За повечето от нас карането започва с влизане в колата и сядането. Всяка от тези коли е насочена към спортно ориентираните шофьори. Когато седнете в някоя от тях, размерът има значение за комфорта (седалките). Някои от тест пилотите заложиха на R32, други на STi.
Recaro – то на EVO изглежда, че осигуряват най-добра смесица от уютство и комфорт. Седалките на STi изглеждат да бъдат много комфортни, но от Subaru са ги направили специално за пазара в САЩ, за да поеме големите “баджаци” на американците. Така най-уютно е в R32 и EVO, докато STi пасва на едрите (дебелите).
От шофьорската седалка първото нещо по което може да се търсят + и – и в трете коле е арматурното табло.
Mitsubishi страда най-много от трите, уредите му са с малък контраст и размери. Двете и R32 и STi са много по-добре. R32 има изчистено и лесно за разчитане табло, на което всичко си е на мястото и е радост за окото. Факт е, че не са вложени много качествени материали при производството на Subaru and Mitsubishi – липсва полирания алуминий, който е заменен с боядисана пластмаса, за да изглежда като метал. Ето тук, луксозния R32 излиза напред. Ако търсите плюш, Вашата кола е Sti. При нея, когато запалите таблото, усмивката ще изгрее на лицето Ви. Таблото е идеално осветено в червена луминесцентна светлина. Уредите са така направени, че да осигуряват перфектна видимост, както през деня, така и през нощта. С това Subaru излиза напред, докато останалата част от таблото изглежда прекалено обикновена.
Един подкарали тези коли ще забележите разликите в това как произвеждат своята мощност.
EVO има малка мощност при ниски обороти, но когато турбото се развърти до 19.5psi налягане, просто изстрелва колата. При R32 дори и при ниски обороти двигателя просто дърпа и дърпа по един много линеен начин. Двигателя на R32 не е толкова нервен както на другите две коли, но съчетан с уникалната изпускателна система, я прави привлекателна. Evo и STi са забележително по-тихи, като Evo има много тих звук на празен ход. STi попада някъде по средата между R32 и Evo (това е за саунда б.пр.). STi има по-линейна крива на мощността от Evo и съответно по-добър въртящ момент в ниските обороти, докато се развърти турбината.
Докато експериментираме с мощността се запознахме и с някои “чудатости” в скоростните кутии на трите коли. Volkswagen и Sti предлагат 6-степенна скоростна кутия с къси предавки. И при двете се изисква ІІІ скорост преди да достигнете 60mph(100 кмч). Скоростите изглеждат подходящи и добре настроени към двигателя, позволявайки Ви да стоите в мощната зона на оборотомера колкото искате и даже прави карането още по-забавно при изпълването на оборотомера. 6-та скорост на R32 е добре настроена, докато при STi на 6-та си личи, че е доусъвъншенствана 5-степенната кутия от стандартния модел WRX. Тя не показва симптоми на слабост както е при WRX. Но лоста на скоростите изглежда някак слаб, това се дължи на пръстена, който се повдига, за да се включи задна. Evo е с 5-степенна кутия. Тази кутия ви позволява ускорение с по-малко превключвания, но за сметка на това трябва да натискате по-здраво колата, за да я държите в обороти. Тази кутия се оказа най-стегната от трите, при нормално каране, докато при агресивно имаше прихъркване между 1-ва и 2-ра, но най-вече между 4-та и 5 –та.Да се надяваме, че проблемът е бил само в тестовата кола.
На улицата и с трите коли е много трудно да спазваш ограничението на скоростта.
Както беше споменато по-рано Evo и STi могат да се разглеждат като хомологизирани улични бегачки, които са шумни и предават всяка неравност и камъче в купето. R32 предлага много по-голям комфорт, като изолира голяма част от външните шумове, но все пак усещате достатъчно двигателя благодарение на специалната изпускателна система, която Ви напомня какво имате под капака. Evo и STi изглеждат по-груби от R32, дължащо се на новите платформи и изглежда, че ще предават повече влиянието на пътя в купето, отколкото R32. Evo осигурява спортен микс с твърдо шаси, което балансира външния шум и вибрации с шофьорския комфорт. STi изглежда е най-шумната от трите, като шум от гумите има и при ниски скорости.
Така, очевидно ако искате комфорт съчетан със спортни наклоности, то R32 е царят в тази група.
To be continued............
| |
|
az si padam po MITSUBISHI-to
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|