Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:00 27.12.24 
Автомобили
   >> VW
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Замерване на ламбда сонданови  
АвторNovobranec (Нерегистриран)
Публикувано15.11.03 14:33



Някой може ли да обясни как правилно да замеря съпротивлението на ламбда сондата.С катализатор съм,а ламбда сондата е в колекторните тръби.От сондата излиза една жица,която се свързва в двужилен кабел заедно с една маса,която е закрепена най-отгоре на двигателя.Откъде трябва да взема + и -за да замеря съпротивлението с мултицета?
Благодаря предварително!



Тема Re: Замерване на ламбда сонданови [re: Novobranec]  
АвторVanko (Нерегистриран)
Публикувано15.11.03 16:38



Glei sq pich:
Na kolko hilki ti e kolata?Sondite kato takiva,nai dalgiq i probek e na Vw 100000 - 120000 km,ako e na poveche SMQNA!Nema drug nachin!Bachkam v takav magazin i tva e koe moga da kaja!Aide do!



Тема Re: Замерване на ламбда сонданови [re: Novobranec]  
Автор Stevek ()
Публикувано15.11.03 20:53



И да замериш съпротивлението няма да разбереш работи ли сондата или не и дали е станала мързелива. Трябва осцилоскоп за таз задача.



Тема Може същонови [re: Stevek]  
Автор The_fan (Ludia)
Публикувано16.11.03 13:20



да я замериш чрез изгорелите газове. Съдържания на О2 и С2О. Един добър елкончик може лесно да ти я замери. всъщност твоята с колко жила е 1 или 4?

Който не ме харесва - няма вкус, а който ме харесва не ме заслужава!



Тема Re: Може същонови [re: The_fan]  
АвторNovobranec (Нерегистриран)
Публикувано16.11.03 19:31



S edno e



Тема Re: Може същонови [re: Novobranec]  
Автор Vlad777 (евакуиран)
Публикувано16.11.03 20:07



По прицип на мен едно момче от Унитрейд ми я измери като допря единия край на мултицет на маса, а другия на проводника на ламбда сондата. Там трябва да се променя между 0.2 и 0.8 V. На мойта показваше 0,45 постоянно. След това и на диагностика ходих, закачиха я на дисплей да показва и пак същото... импулсите бяха еднакви, независимо от оборотите.

Golf 2 GT Special


Тема Re: Може същонови [re: Vlad777]  
Автор Stevek ()
Публикувано16.11.03 21:23



Колко често подава информация сондата към ECU-to не зависи от оборотите а от състоянието и. Като започне да дава по на радко става мързелива. С мултицет се разбира дали въобще работи или не, но това е разбираемо ясно щото ако е станало ECU-то вече е запалило "check engine".



Тема Re: Може същонови [re: Stevek]  
Автор Vlad777 (евакуиран)
Публикувано16.11.03 21:39



съгласен съм, но все пак мисля, че не е нормално да промениш оборотите на колата и примерно на 3500 да си 30тина секунди, а сондата да не промени състоянието измерено с мултицет, в сравнение с това на 950 оборота

Golf 2 GT Special


Тема Re: Може същонови [re: Vlad777]  
Автор Stevek ()
Публикувано16.11.03 22:00



Сондата дава две състояние към ECU-то - не помня кое беше за богата смес и кое за бедна, но едното е ниско ново към 0V a другото е високо да кажем 5V но зависи от сондата. Т.е. ECU-то разбира дали сместа е богата или бедна и се стреми да впръсква горивото до постигане на гранично състояние в което получава от сондата ту "бедна смес” ту "богата смес".
Ако сместа е ОК на 1000 и на 4000 оборота графиката трябва да бъде еднаква. Сондата подава 0 или 1 и само е ако напълно е отишла , това може да се разбере с мулицет. На една и съща сонда различни мултицети ще дават различно напрежение в зависимост от чипа с който са направени щото ще им се налага да мерят правоъгълен сигнал 8-))

Не знам дали успях да го обясня достатъчно добре. Темата е често дъвкана и в клубовете на Opel и AUDI често е обяснявано, така че ако някои се интересува може да намери връзки към сайтове посветени на oxygen sensor



Тема Re: Може същонови [re: Stevek]  
АвторKOKO (Нерегистриран)
Публикувано17.11.03 18:30



Мери се с мултицет, който трябва да е високоомен защото сигнала от сондата е слаб. Мери се към маса.
Когато сондата е студена тя НЕ работи и сигнала е 0.45V. Ако е скапана - може да си остане на 0.45 вечно. Това обикновено не се хваща от ECU-то и CheckEndgine лампата няма да светне. Лош контакт също ще доведе до това положение.
Ако сондата е още жива след малко (в конкретния случай явно става дума за сонда без подгряване, така че може да се наложи доста да се почака) сигнала ще се промени.
Нивата са 0.1 и 0.9 V, като при изправна сонда (и инжектори, ECU и датчици) двигателя влиза в "closed loop" и сигнала от сондата почва да дава ту едното ту другото. Ако промяната е с честота около 1Hz всичко е ок. ако смяната става много рядко - сондата е инертна (стара) или нещо друго е скапано и пречи на ECU-to бързо да коригира сместа.
По-точна диагностика може да се прави с осцилоскоп, но осцилоскопа трябва да е способен да отчита и показва сигнали с ниска честота (не всички могат).
И друго, ако ще се сменя сондата - вземай сонда с подгряване (с повече проводници са) и си добави едно реле което да включва подгряването й. Така сондата ще заработва по-бързо особено зимата, и ще има по-дълъг живот.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.